۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۷۶۱۹۶۱
حجت الاسلام ملک زاده در گفت‌وگو با رسا:

میدان داری مسأله دار‌ها کشور را دچار مشکل می‌کند/ پزشکیان اجازه اختلاف و تفرقه ندهد

میدان داری مسأله دار‌ها کشور را دچار مشکل می‌کند/ پزشکیان اجازه اختلاف و تفرقه ندهد
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دامن زدن به شکاف های قومی و مذهبی را حرکت در راستای اهداف دشمنان دانست و از رییس جمهور منتخب خواست در انتخاب کابینه نهایت هوشیاری و دقت را به خرج دهد و اجازه میدان داری به مساله دارها ندهد.

حجت الاسلام محمد ملک زاده عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با انتقاد از واگذاری اداره امور کشور از سوی رئیس جمهور منتخب به برخی از افراد خاص، اظهار داشت: متأسفانه - همان‌گونه که پیش بینی می شد - آقای پزشکیان رئیس جمهور منتخب، صحنه را به افرادی همچون ظریف که در قضایای برجام، امتحان خود را پس داده و مردود شدند، واگذار کرده است.

وی افزود: بی دقتی ها و کم دقتی های انجام گرفته در قضیه برجام از سوی ظریف و تیم مذاکره کننده، سبب به وجود آمدن خسارت های سنگین به کشور گردید و از خطوط قرمز نظام و ملت ایران عبور شد و در راستای حفظ این خطوط، عملکرد مناسبی از خود برجای نگذاشتند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: این افراد، افرادی هستند که حتی در سیاست خارجی - که ادعای تخصص در آن دارند - نیز تخصص کافی را ندارند و اگر این افراد در حوزه داخل نیز ورود پیدا کنند، وضعیت کشور را به مراتب بدتر از حوزه سیاست خارجی خواهند کرد.

نمی توان مسائل داخلی را به افراد معلوم الحال سپرد

وی افزود: متاسفانه رئیس جمهور منتخب، مسائل داخلی با این همه اهمیت را به دست کسانی سپرده تا کابینه را چیده و به نوعی حتی در محافل رسانه ای به جای آقای پزشکیان، ظاهر شده و سخنگوی رئیس جمهور منتخب باشند؛ روند این وضعیت خطرناک است؛ به خصوص این که ظریف، موضع گیری های نامناسبی در روز های گذشته در خصوص مسائل قومیتی و مذهبی دشته است.

حجت الاسلام ملک زاده تاکید کرد: باید در این خصوص دستگاه های ذیربط هوشیاری لازم را داشته و نگذارند افرادی همچون ظریف بخواهد با امنیت کشور بازی کرده و از طریق شکاف های قومی و مذهبی به اختلافات و تفرقه ها دامن بزند.

وی افزود: این افراد دعا می کنند که به دنبال تشکیل کابینه وحدت ملی هستیم؛ در حالی که ظریف با موضع گیری و عملکرد خود، نشان داد که در راستای تعمیق شکاف وحدت ملی قدم برداشته و در این راستا حرکت می کند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تاکید کرد: باید رئیس جمهور منتخب، به شخصه وارد میدان شده و اجازه ندهد این افراد میدان دار عرصه شوند؛ افرادی که نه تنها تخصصی در این عرصه ندارند؛ بلکه دارای مشکلات امنیتی، فساد سیاسی و اقتصادی نیز هستند؛ چراکه وارد شدن این افراد در دولت آقای پزشکیان سبب ایجاد اختلاف و تفرقه خواهد شد.

افراد متخصص در یک گروه و حزب جمع نمی شوند

حجت الاسلام ملک زاده در توصیه ای به رئیس جمهور منتخب در انتخاب کابینه و اعضای هیأت دولت عنوان داشت: همانگونه که آقای پزشکیان وعده داده که در امور مختلف از افراد متخصص استفاده خواهد کرد، واقعیت این است که افراد متخصص در یک گروه و حزب جمع نمی شوند و نباید عملکرد وی حزبی باشد.

وی افزود: رئیس جمهور منتخب به دلیل این که نیروهای انقلابی به دنبال منافع ملی و مصالح نظام اسلامی هستند، باید فضا را برای نیروهای انقلابی بازگذارد؛ چراکه هیچ جریانی، به اندازه جریان و نیروهای انقلابی، نمی تواند به دولت آقای پزشکیان کمک کند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تاکید کرد: رئیس جمهور منتخب باید هم به تعهد و هم به تخصص افراد، به عنوان دوبال کمک کننده به دولت، اهتمام ویژه داشته و در عزل و نصب افراد در اداره عمومی کشور، اهتمام ویژه ای از خود به نمایش گذارد.

حجت الاسلام ملک زاده در پایان با اشاره به عملکرد دیرینه دشمنان انقلاب اسلامی برای ایجاد اختلاف و تفرقه در میان ملت بزرگ ایران و تحریک قومیت ها در این کشور خاطرنشان کرد: دست گذاشتن بر شکاف های قومی و مذهبی، امری بسیار خطرناک است و ایجاد اختلاف و تحریک شکاف ها در کشور، همسویی با دشمنان مردم ایران و حرکت در راستای اهداف دشمنان است و قطعا حرکت در این مسیر، مطلوب دولت آقای پزشکیان نیست.

ارسال نظرات