۰۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۶۴۷۸
آیت الله موسوی جزایری:

رهبری مایه سربلندی ایران اسلامی در عرصه جهانی است/ اساس هفتمین اجلاس‌ خبرگان، بیعت با رهبر معظم انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری را مایه قدرت و سربلندی ایران اسلامی در عرصه جهانی عنوان کرد و گفت: شالکله اصلی هفتمین اجلاس مجلس خبرگان بیعت با رهبر معظم انقلاب بود.
آيت الله موسوي جزايري امام جمعه اهواز آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، در خطبه‌های امروز مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز، با اشاره به برگزاری هفتمین اجلاس مجلس خبرگان‌ اظهارداشت: نظام جمهوری اسلامی ایران نعمت گرانبهایی است که خداوند متعال به این امت کرامت کرده؛ بنابر این همه نسبت به تقویت، پرورش، حفاظت و صیانت از آن مسئولیت دارند.

وی به پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و همت ملت غیور ایران اشاره کرد و گفت: امروز ایران اسلامی با هدایت های حکیمانه و تدبیر مقام معظم رهبری، همچنان در عرصه جهانی قدرتمند و سربلند باقی‌مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تشبیه نظام جمهوری اسلامی به کشتی نجات برای بشر، داستان حضرت نوح و فرزندش را یادآور شد و افزود: کسانی با طراحی توطئه و راه اندازی فتنه ها به دنبال نابودی این کشتی نجات بودند؛ اما نه تنها موفق نشدند بلکه خود نیز منفور و غرق شدند.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی امانتی الهی در دست ما است که به قیمت خون شهیدان و پایمردی امت به نتیجه رسیده است؛ از این رو حمایت و صیانت از این امانت مسأله مهم و خطیری است که بر دوش همگان است.

امام جمعه اهواز به راهپیمایی‌های باشکوه 9 دی و 22 بهمن اشاره کرد و اذعان داشت: ملت غیور ایران با حضور عظیم خود در این راهپیمایی های دشمن شکن، وحدت، عزم راسخ، حمایت و حفاظت خود از نظام اسلامی را به دشمنان نشان داده و آنان را از دستیابی به اهداف شومشان مأیوس کردند.

وی در خصوص اهداف هفتمین اجلاس مجلس خبرگان سخن گفت و افزود: چهره اصلی و شاکله عمده این نشست بیعت با رهبر معظم انقلاب و اعلام حمایت از مواضع حکیمانه ایشان بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به دستگیری عبدالمالک ریگی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره و خاطرنشان کرد: دستگیری ریگی، این نیروی استکبار، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خدمت بزرگی به نظام و انقلاب بود که با عنایات خاص الهی صورت گرفت.

آیت الله موسوی جزایری همچنین به موضوع انتخابات پارلمانی در عراق اشاره کرد و گفت: ملت مسلمان عراق در آستانه امتحان بزرگی هستند؛ بنابر این دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و انگلیس دست به کار شد، به دنبال انحراف این جریان و سرکار آوردن دوباره رژیم بعثی هستند.

امام جمعه اهواز در ادامه به زبان عربی خطاب به ملت شریف عراق اذعان داشت: مردم عراق باید بیدار و هوشیار بوده، از شرف و آزادی خود حفاظت کنند و به وظیفه شرعی و ملی خود در رد بعثی‌ها و تکفیری‌ها عمل کنند که البته این موضوع فقط با تبعیت از مرجعیت عراق مقدور خواهد شد.

وی در پایان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهارداشت: هفته وحدت فرصتی مناسب برای جمع شدن مسلمانان زیر یک پرچم و مأیوس کردن دشمنان اسلام است./945/پ202/س
ارسال نظرات