۰۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۶۴۸۴
امام جمعه رشت:

نسل سوم انقلاب در حوادث پس از انتخابات به حقانیت انقلاب پی بردند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت گفت: ‌در جریان فتنه بعد از انتخابات نعمت‌های بسیاری نصیب ملت ایران شد که مهم‌ترین آن، آشنایی و بصیرت نسل سوم و چهارم، نسبت به دشمنان ایران اسلامی بود.
حجت الاسلام پوررضا، امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام اسماعیل پوررضا، امام جمعه موقت رشت، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، هفته وحدت را مناسب ترین فرصت برای ایجاد وحدت رویه در مذاهب اسلامی دانست و گفت:  لازمه وحدت پیروان شیعه و اهل سنت تقویت نکات مشترک است و دامن زدن به برخی اختلافات‌ سبب سوء استفاده دشمنان می‌شود.

وی خطاب به روحانیان، خطبا، واعظان و دانشمندان علوم دینی، ضمن تأکید بر شناساندن تاریخ اسلام و سیره زندگی پیامبر(ص) در دوران قبل و بعد از بعثت آن حضرت، به جوانان، خواستار برگزاری برنامه های فرهنگی و تبلیغی در هفته وحدت‌ شد.

امام جمعه موقت رشت در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش های سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در دستگیری عبد المالک ریگی قدردانی کرد و گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) توانستند بن لادن دوم را که از حمایت اطلاعاتی سرویس‌های جاسوسی غرب و کمک‌های مالی وهابیت برخوردار بود، دستگیر کنند.

حجت الاسلام پوررضا با بیان این که فعالیت سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی غرب به کشتار مردم منتهی می‌شود، افزود: نیروی های امنیتی و اطلاعاتی ایران اسلامی در جهت تامین منافع مردم گام بر می دارند.

خطیب نماز جمعه رشت در بخشی دیگر از سخنان خود، جریان فتنه را شکلی از سنت ابتلا و آزمایش الهی نامید و با بیان این که این سنت الهی است که اهل ایمان امتحان شوند، تا کسانی که از عمق جان حقیقت محور هستند، در مسیر حق باقی بمانند، بیان داشت: ظاهر تلخ فتنه شیرینی‌های زیادی به همراه داشت، ‌در جریان فتنه بعد از انتخابات نیز نعمت‌های بسیاری نصیب ملت ایران شد و در مهم‌ترین آنها نسل سوم و چهارم، دشمنان ایران اسلامی را خوب شناختند.

وی دانستن قدر انقلاب، درک نعمت ولایت فقیه و هوشیاری انقلابی ها را از نعمت های جریان فتنه خواند و خاطرنشان کرد: جریان فتنه نشان داد مسیر انقلاب، مسیر اسلام ناب بوده و بدخواهان داخلی و خارجی از ادامه این مسیر می‌ترسند.

حجت الاسلام پوررضا انقلاب اسلامی را‌ توسعه و پیشرفت همه‌جانبه برای کشور توصیف کرد و با اشاره به این که در دهه چهارم زمینه‌ها آماده است تا با بهره‌برداری از ظرفیت‌های به دست آمده در سه دهه گذشته، در مسأله پیشرفت و تحقق عدالت جهش داشته باشیم، خاطر‌نشان کرد: قشر جوان تحصیل کرده، نخبگان مجرب، وجود زیر ساخت‌های عمرانی و استقلال علمی و سیاسی از زیرساخت‌های موجود برای تحقق شعار پیشرفت و عدالت در کشور است.

وی با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 89 در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: بودجه فعلی گیلان در شأن استان نیست و در زمینه‌های تأمین اشتغال و تأسیس بنگاه‌های زود بازده، در گیلان فعالیت‌هایی انجام شده؛ اما با بودجه فعلی روند فعالیت های توسعه محور آن‌گونه که باید مطلوب باشد، نیست./950/پ202/س
ارسال نظرات