۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۷۶۵۰۹۴
آیت الله کعبی:

جاهلیت امروز پیچیده، مسلح به علم و فناوری و با قدرت تخریب جهانی است

جاهلیت امروز پیچیده، مسلح به علم و فناوری و با قدرت تخریب جهانی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری در مراسم شهادت امام حسن عسکری گفت: جاهلیت امروز بر خلاف دوران قبل از اسلام، پیچیده و مسلح به علم و فناوری با قدرت تخریب جهانی است؛ اگر نور انقلاب اسلامی در این عصر نمی‌تابید، این جاهلیت سراسر جهان را از بین می‌برد. 

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در مراسم شهادت امام حسن عسکری در پژوهشگاه شورای نگهبان گفت: امام حسن عسکری (ع) در محاصره بود و از این بابت به ایشان لقب عسکری دادند هم ایشان و هم امام هادی در عسکر بودند با ادبیات امروزی تحریم بودند؛ تحریم اقتصادی، تحریم اجتماعی و تحریم سیاسی بودند و محدودیت‌های امنیتی سختی  بر ایشان وضع شده بود.

وی افزود: در شرایط سخت، شبکه وکلا را در سطح جهان تشیع مدیریت می‌کردند،  از طریق شبکه وکالت تشکیلات داشتند و سفارش می‌کردند که «زیبایی‌های اسلام و مکتب اهل بیت را جهانی بکنید؛» یکی از پیام‌هایی که ما در ولادت‌های ائمه باید عمل بکنیم این است که زیبایی‌های اسلام ناب محمدی در پرتو آموزه های اهل بیت را باید جهانی بکنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: امروز ما در عصر ارتباطات زندگی می‌کنیم با یک پیام با یک کلیپ با یک سخن می‌توانیم یک رفتارمان را جهانی کنیم دشمنان در جستجوی سوژه‌هایی علیه اسلام هستند تا آنها را جهانی بکنند چون اسلام و آموزه های اهل بیت درحال جهانی شدن است.

وی ادامه داد: اتفاقاً یکی از ابعاد جهانی اسلام و مکتب اهل بیت این است که مطابق فطرت انسان‌هاست همه انسان‌ها را می‌تواند با هر فرهنگ با هر تمدن با هر مذهب و با هر اعتقاد مخاطب قرار بدهد. ما نیاز داریم در این زمانه به دیپلماسی دینی، علمی، فرهنگی و به دیپلماسی اجتماعی بر پایه فطرت انسان‌ها تا آموزه‌های قرآن و عترت را جهانی بکنیم.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: منشورهایی باید تدوین بکنیم به زبان‌های زنده دنیا که این منشورها قابلیت جهانی شدن داشته باشند اتفاقاً به میزانی که جهان بشریت با آرمان‌ها و ارزش‌ها و اخلاق و به برنامه جامع اسلام و مکتب اهل بیت آشنا شوند و الگو گیرند به همان میزان ما به سمت و سوی صلح و امنیت و عدالت و پایان‌ بحران‌های بشری و رهبر جهانی نزدیک میشویم و حضرت امام زمان انشالله ظهور خواهد کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما فهم اسلام بر پایه فطرت و جستجوی راه‌‌حل‌هایی برای زبان تفاهم مشترک بین‌المللی است، تصریح کرد: جاهلیت امروز بر خلاف دوران قبل از اسلام،  پیچیده و مسلح به علم و فناوری با قدرت تخریب جهانی است؛ اگر نور انقلاب اسلامی در این عصر نمی‌تابید، این جاهلیت سراسر جهان را از بین می‌برد. 

وی اضافه کرد: در غزوه احزاب، بسیاری فرار کردند و مومنان کمی ماندند زیرا با تحلیل سطحی و ظاهری، فکر می‌کردند کار اسلام تمام است اما وعده‌های الهی محقق شد؛ در زمان ما نیز که مقام معظم رهبری می‌فرماید «ما به قله‌ها نزدیک شده‌ایم» این واقعیت دارد.

آیت اله کعبی در پایان گفت: در ۴۵ سالی که از انقلاب گذشت، نظام اسلامی قوی تر شده و آمریکا و اسراییل ضعیف تر شده‌اند و انقلاب اسلامی مرزهای راهبردی پیدا کرده است پس حضورمان در میدان را تقویت کنیم.

ارسال نظرات