۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۷۶۵۲۰۴
حجت الاسلام والمسلمین دژکام:

ولایت پذیری از مراتب سربازی امام عصر است

ولایت پذیری از مراتب سربازی امام عصر است
نماینده ولی فقیه در فارس ضمن اشاره به مراتب سربازی امام زمان(عج)، گفت: ولایت پذیری از مراتب سربازی امام عصر(عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در آیین افتتاحیه حوزه های علمیه استان فارس ضمن تبریک ایام ربیع الاول و آغاز سال تحصیلی جدید حوزه به اساتید و طلاب خواهر و برادر گفت: عموم جامعه شیعی پذیرفته است و جزء باورهای طلاب نیز هست که طلبه ها سربازان امام زمان(عج) می باشند و از ابتدای طلبگی افتخار این را داریم که سربازان امام زمان(عج) بوده و بر سر سفره ایشان هستیم.

وی افزود: سه کار در محضر حضرت ولی عصر(عج) باید انجام دهیم که در ابتدای ان بحث معرفت است و شناخت پیدا کردن نسبت به وجود مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و همچنین آگاه سازی جهانیان از وجود آن حضرت توسط حوزویان و طلاب و روز به روز معرفت نسبت به ایشان را بیشتر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان سخنی از امیر المومنین(ع) که فرمودند هرکس جهت نورانیت مرا بشناسد پس نسبت به خداوند معرفت پیدا کرده است، تصریح کرد: امیدواریم طلاب گرانقدر بتوانند بیش از پیش مردم را با یاد خداوند آشنا کنند.

وی افزود: دومین مرحله در محضر ولی عصر(عج) فرمانبرداری از ایشان است و درست است که ایشان از نظر غائب است ولی دستورات او توسط نواب به دست ما می رسد و باید مطیع باشیم و اگر اطاعت و فرمانبرداری را از دست بدهیم قطعا لطمه خواهیم دید.

امام جمعه شیراز، هواداری و ولایت پذیری را مرحله دیگری از در محضر امام عصر(عج) بودن دانست و گفت: هواداری یکی از معانی ولایت پذیری است پس برای سعادتمند شدن و خوشبختی باید معرفت و فرمانبرداری و ولایت پذیری را در کنار هم داشته باشیم.

ارسال نظرات