۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۷۶۵۲۱۱

دوره تکمیلی تربیت‌ مربی «پیشگیری از اعتیاد» برگزار شد

دوره تکمیلی تربیت‌ مربی «پیشگیری از اعتیاد» برگزار شد
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران گفت: دوره تکمیلی تربیت‌مربی پیشگیری از اعتیاد با هدف آگاه‌سازی نسل نوجوان و جوان از تاریخ ۱۸ تا ۲۲ شهریورماه برگزار شد.‌

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام آرش رجبی، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در گفت‌وگویی خبری از برگزاری دوره تکمیلی تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد خبر داد و اظهار داشت: دوره مقدماتی و میانی این برنامه در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و دوره تکمیلی نیز ۱۸ تا ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون قم برگزار گردید.

وی با بیان این که ۳۹ نفر از طلاب خواهر علاقه مند از ۵ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان و ایلام در این دوره شرکت کرده‌اند، افزود: برنامه های آموزشی این دوره در ۴ روز اول توسط اساتید ارائه شد. 

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: اساتید این دوره خانم ها قدیری و لاجوردی و آقای میرزایی مقدم بودند که به ارائه مباحث در دو زمان صبح و عصر پرداختند و روز پنجم به آزمون کتبی اختصاص یافت و آزمون شفاهی نیز با حضور شرکت‌کننده‌ها در جمع و ارائه مطالب آموزشی برگزار شد. 

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این دوره، توانمندسازی برای حضور در مدارس راهنمایی و دبیرستان‌ها است که مباحثی را برای پیشگیری نوجوانان و جوانان بیان کنند تا در معرض اعتیاد قرار نگیرند.

حجت الاسلام رجبی، یکی دیگر از اهداف دوره را حضور شرکت‌کننده‌ها در مجالس خانگی و روضه‌ها خواند و افزود: این جلسات چون در کشور به‌طور مدوام برگزار می‌شود می‌تواند آگاه‌سازی در زمینه پیشگیری از اعتیاد را به‌خوبی انجام دهد. 

وی در پایان گفت: هدف این دوره درمان نیست و صرف پرداختن به خطرات و آسیب‌هایی مواد مخدر می‌تواند گام بزرگی در پیشگیری باشد تا نوجوان و جوان ما به این سمت‌ و سو گرایش پیدا نکند. 

ارسال نظرات