۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۶۵۲۵۵
مدیر مدرسه علمیه علوی قم در گفت‌وگو با رسا بیان کرد؛

حضور طلاب در فعالیت های اجتماعی، باطل السحر همجه ها علیه روحانیت

حضور طلاب در فعالیت های اجتماعی، باطل السحر همجه ها علیه روحانیت
مدیر مدرسه علمیه علوی قم بالا بردن سطح معرفت و اخلاق طلاب را مهم ترین عامل تقویت هویت طلبگی و ثبات قدم در انجام وظایف طلبگی دانست.

حجت الاسلام مهدی اقبالی، مدیر مدرسه علمیه علوی قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، پیرامون آسیب شناسی دلیل افت تحصیلی و تحیر طلاب در ادامه مسیر طلبگی اظهار داشت: طلاب باید نتیجه کارشان را از ابتدا مشاهده کنند و هدف مشخصی داشته باشند و این دو مهم نیازمند برنامه ریزی تخصصی مسئولان حوزه است.

وی افزود: اینکه طلاب بتوانند برای آینده طلبگی خود هدف مشخصی داشته باشند نیازمند بالا رفتن سطح معرفت طلاب نسبت به اصل طلبگی و اهمیت آن دارد و در این زمینه نقش اساتید بسیار تعیین کننده است.

این استاد حوزه مهم ترین عامل ثبات قدم در مسیر طلبگی را توجه طلاب و مسئولان به بعد تربیتی و اخلاقی دانست و گفت: با توجه به شرایط امروز و هجمه دشمنان علیه اسلام و روحانیت و همچنین مشکلات معیشتی که وجود دارد، بالا بردن سطح معرفت و اخلاق از نیاز های ضروری برای مغلوب نشدن در مقابل این فشار های خارجی است.

حجت الاسلام اقبالی مشکلات معیشتی و شغلی را موثر در گرایش طلاب به اشتغال های غیر مرتبط با طلبگی دانست و از مسئولان خواست تا در این زمینه بیش از پیش به امور طلاب رسیدگی کنند.

وی حضور طلاب در فعالیت های اجتماعی و ارتباط هرچه بیشتر طلاب با مردم را باطل السحر همجه ها و شایعات علیه روحانیت عنوان کرد و تأکید داشت: طلاب اگر در اجتماع حضور پررنگ تری داشته باشند، خواهند دید که عموم مردم اشتیاق زیادی به ارتباط با روحانیت دارند.

مدیر مدرسه علمیه علوی با تأکید برنقش اساتید در هویت بخشی به طلاب، از مسئولان و اساتید خواست تا به گونه ای برنامه ریزی داشته باشند تا علاوه بر بعد درسی در ابعاد دیگر زندگی طلبه نیز اثرگذار و هدایتگر باشند.

ارسال نظرات