۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۶۵۳۴۹
آیت الله اعرافی:

لزوم تقویت هویت و اصالت حوزه خواهران/حوزه خواهران در گفتمان های علمی جهان حضور پیدا کند

لزوم تقویت هویت و اصالت حوزه خواهران/حوزه خواهران در گفتمان های علمی جهان حضور پیدا کند
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ضمن بیان اینکه حوزه علمیه پیشگام و بهره‌مند از تجارب جدید و همراه و همزمان با تحولات عصر است، گفت: حوزه علمیه خواهران مسیر رشد بسیار خوبی پیموده و چهره‌های بزرگی تربیت کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در آیین مشترک آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، هفته وحدت و دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی بانوان طلبه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: طلاب زمانی که پا به حوزه علمیه گذاشتند عهد با پیامبر اکرم(ص) بسته اند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه افزود: حوزه علمیه خواهران درخت تناوری است که بذرهای آن در تاریخ اسلام ریشه دارد و حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) این بذرها را افشانده اند و در طول تاریخ مسیر خود را طی کرده است و حاصل آن تربیت راویان، محدثان و فقیهانی در طول تاریخ است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه نهاد حوزه علمیه خواهران محصول فکر نهضت اسلامی به رهبری امام راحل(ره) است، افزود: یکی از ویژگی های حوزه متأخر در صد سال گذشته تاسیس حوزه علمیه خواهران است که جامعه الزهرا(س) پیشتاز این عرصه می باشد.

وی با تاکید بر اینکه با تلاش اساتید و بزرگان حوزه علمیه خواهران شاهد دستاوردهای بزرگی بوده ایم، گفت: یکی از مهمترین رسالت های حوزه علمیه خواهران تقویت هویت و اصالت حوزه علمیه خواهران در تاریخ اسلام و تشیع خواهد بود؛ حوزه علمیه هویتی تاریخی دارد که بیش از هزار سال پرورانیده شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ضمن بیان اینکه حوزه علمیه پیشگام و بهره مند از تجارب جدید و همراه و همزمان با تحولات عصر است، اضافه کرد: حوزه علمیه خواهران مسیر رشد بسیار خوبی پیموده و چهره های بزرگی تربیت کرده است اما همچنان نیاز به عزم هرچه بیشتر برای تربیت چهره های صاحب نظر در علوم اسلامی دارد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه از حوزه علمیه خواهران انتظار می رود در قلمرو تحقیق، پژوهش و تولیدهای علمی گام های بزرگی برداشته شود، گفت: حضور در گفتمان های علمی جهان و گفت‌وگوهای عالمانه و ژرف از دیگر انتظاراتی است که از حوزه علمیه خواهران وجود دارد.

وی در ادامه تقویت بعد بین المللی حوزه علمیه خواهران و ارائه الگوی زیست مسلمانی جامع و نقش موثر زن و خانواده را از دیگر وظایف حوزه علمیه خواهران برشمرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره هفته وحدت و مولید این ماه، اظهار داشت: در نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) بیش از چهل مورد از پیامبر(ص) یاد می کنند و ترسیم منظومه واری از شخصت گرامی و با شکوه پیغمبر اکرم(ص) بیان می کنند؛ خطبه 71 نهج البلاغه درباره پیامبر اکرم(ص) است که با حمد و ثنای الهی آغاز می شود.

آیت الله اعرافی با اشاره یه خطبه 71 نهج البلاغه گفت: در آینه قرآن تمام سلسله مراتب هستی و قوانین عالم را می توان دید و اگر قرآن و پیامبر(ص) نبودند بسیاری از درهای عالم بسته بود؛ توحیدی که در قرآن نوشته شده در گذشته سابقه نداشته است؛ رسالت پیامبر(ص) هدایت به مسیر استوار است.

ارسال نظرات