۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۶۶۷۲۳
در نشست نهادهای حوزوی فارس مطرح شد؛

تأکید بر استفاده از ظرفیت های نهادهای حوزوی برای اجلاسیه شهدای روحانی فارس

تأکید بر استفاده از ظرفیت های نهادهای حوزوی برای اجلاسیه شهدای روحانی فارس
نشست شورای نهادهای حوزوی استان فارس با موضوع برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس ، نشست شورای نهادهای حوزوی استان فارس با موضوع برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد.

مدیران حوزه علمیه برادران و خواهران فارس، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه فارس، رئیس دادسرای ویژه روحانیت، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و سایر اعضای شورای نهاد های حوزوی در این جلسه حضور داشتند.

تاکید بر استفاده از ظرفیت های نهادهای حوزوی برای اجلاسیه شهدای روحانی فارس

ظرفیت های حوزه علمیه فارس در اختیار اجلاسیه شهدای روحانی قرار می گیرد

حجت الاسلام والمسلمین محمودی مدیر حوزه علمیه فارس در نشست نهادهای حوزوی فارس با موضوع هماهنگی برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی گفت: در بزرگداشت شهید باید از بیانات رهبر انقلاب سرمشق بگیریم و ایشان تاکید دارند شهدا یک گنجینه نا تمام هستند و قابل استفاده برای همه دوران می باشند.

وی افزود: این بیانات رهبری در خصوص جایگاه شهدا یعنی اینک شهید برای همه ادوار تاریخ الگو قرار می گیرند پس برای باید همه توان و ظرفیت خود را برای اجلاسیه بزرگداشت شهدای روحانی بکارگیری کنیم تا بتوانیم ذره ای از ایثار شهدا را جبران کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: در این اجلاسیه شهدا باید فراتر از قبل برویم و زمینه را برای شهید پروری در جامعه فراهم کنیم.

مدیر حوزه علمیه فارس خاطرنشان کرد: تقدیر به تنهایی کافی نیست بلکه باید خانواده شهدا را طلیعه دار صحنه های جامعه قرار بدهیم.

وی یادآور شد: سیره شهدا را به شکل هنرمندانه باید انتقال داد و در این زمینه از نشرکتاب، تولید محتوای فضای مجازی و ساخت فیلم می توان بهره گیری کرد.

عضو شورای عالی حوزه فارس تاکید کرد: مبلغین طرح امین و طرح هجرت باید در این زمینه هماهنگ بشوند تا یک جریان سازی در جامعه برای بزرگداشت شهدا ایجاد شود.

وی افزود: شهید آیت الله ربانی شیرازی یک روحانیون شاخص خطه فارس است که باید ابعاد شخصیتی و سیره این شهید و اقدامات ایشان در خصوص تعالی حوزه علمیه تبیین شود.

مدیر حوزه علمیه فارس اظهارداشت: در مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله در کوتاه ترین زمان جمعیت با شکوهی حضور پیدا کردند و برای بزرگداشت شهدا روحانی شاهد حضور یکپارچه طلاب خواهیم بود.

 تاکید بر استفاده از ظرفیت های نهادهای حوزوی برای اجلاسیه شهدای روحانی فارس

 تقدیر مرکز خدمات حوزه فارس از ایثارگران و خانواده شهدای روحانی

حجت الاسلام عباس پور مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه فارس در این نشست گفت: در میان روحانیون فارس بیش از 800 رزمنده با سابقه بالای 6 حضور در جبهه وجود دارد و این وظیفه ما نسبت ایثارگران و خانواده های شهدا بیشتر می کند.

وی افزود: در راستای برگزاری اجلاسیه شهدا مرکز خدمات حوزه علمیه فارس سرکشی از خانواده شهدا و رزمندگان را در برنامه خود قرار داده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه فارس یادآور شد: در راستای رسالتی که بر عهده داریم همایش تقدیر از 150 رزمنده روحانی و خانواده آنان را  برگزار کردیم و از مجاهدت های آنان تجلیل به عمل آمد. 

تاکید بر استفاده از ظرفیت های نهادهای حوزوی برای اجلاسیه شهدای روحانی فارس

لزوم تلاش برای برگزاری باشکوه اجلاسیه شهدای روحانی فارس

حجت الاسلام عبدالخالق بهرامی نسب رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون فارس در نشست نهادهای حوزوی فارس با موضوع هماهنگی برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی گفت: بزرگداشت شهدای روحانی کار ارزشمندی است که همه نهادهای حوزوی باید تلاش کنند تا این اجلاسیه هر چه باشکوه تر برگزار شود.

وی افزود: به مناسبت برگزاری این اجلاسیه رزمایش روحانیون بسیجی را خواهیم داشت که روحانیون با عمامه و لباس رزم در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون فارس اظهار داشت: در قالب اردوی راهیان پیشرفت بازدید طلاب ار نمایشگاه دستاورد های موشکی برنامه ریزی شده است.

تاکید بر استفاده از ظرفیت های نهادهای حوزوی برای اجلاسیه شهدای روحانی فارس

در مسیر انقلاب اسلامی به یاری خداوند ایمان داشته باشیم

حجت الاسلام امامی معاون امور روحانیون نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس در نشست نهادهای حوزوی فارس با موضوع هماهنگی برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی گفت: مراتب ایمان شهدا به ما می آموزد که در مسیر انقلاب اسلامی فقط به یاری خداوند ایمان داشته باشیم.

 وی افزود:  ما یک زمانی با اسلحه ام یک می جنگیدیم اما امروز به نقطه ای رسیده ایم که به دشمن موشک پرتاب می کنیم.

حجت الاسلام امامی اظهار داشت: جایگاه ارزشمند شهید آیت الله ربانی شیرازی در پیروزی انقلاب اسلامی را باید بازشناسی کرد.

معاون امور روحانیون نهاد نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: باید مهارت های مواجهه با مخاطب را بدانیم تا بتوانیم گفتمان و فرهنگ شهدا را به نسل جدید انعکاس دهیم.

لازم به ذکر است، اجلاسیه شهدای روحانی استان فارس 23 مهرماه سال جاری در شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظرات