۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۶۷۰۶۲
مدیر مشاوره اسلامی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌:

جاری شدن معارف اسلام در زندگی، بلایا را دور می کند

جاری شدن معارف اسلام در زندگی، بلایا را دور می کند
مدیر مشاوره اسلامی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه بر لزوم تکیه هرچه بیشتر بر تعالیم اسلامی در زمینه رفع مشکلات و سختی ها و پیچیدگی های زندگی تاکید کرد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود حسنی نژادمغنی مدیر مشاوره اسلامی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در آیین افتتاح سراسری طرح کوثر ویژه همسران و طلاب بالای 18 سال گفت: انسان پیچیده ترین مخلوق خداوند است و طبعا این موجود پیچیده برای یک زندگی خوب نیازمند دستورالعمل است. خداوند متعال دستور العمل زندگی را در قابل دین ارایه کرده است. دین، شیوه نامه زندگی ما انسان ها برای رسیدن به سعادت است.
 
وی افزود: اگر خانواده بخواهد در فضای تربیت فرزندان موفق باشد نیازمند دستورالعمل است. تربیت فرزند، مساله ذاتی نیست و نیازمند علم است. نیازمند آن هستیم که یاد بگیریم که چگونه با فرزندان خود تعامل داشته باشیم.
 
مدیر مشاوره اسلامی معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه بیان کرد: در روایات به این نکته اشاره دارند که فرزندان خود را متناسب با زمان خود تربیت کنیم. در این زمینه برای تربیت بهتر نیازمند آشنایی با زمانه و دستورالعمل های دین هستیم.
 
وی تصریح کرد: در دوره معارفی کوثر به دنبال آن بودیم که به یک دوره معارفی از آنچه در اسلام به آن نیاز داریم به خانواده طلاب و فرزندان آنها ارائه کنیم. اگر تعالیم نجات بخش اسلام در زندگی ما ساری و جاری شود تمام سختی ها و بلایایی که کم و بیش همه به آن گرفتار هستند از ما دور می شود. پس از اینکه این معارف را در زندگی به کار بردیم می توانیم این معارف را به جامعه ایمانی نیز عرضه کنیم.
 
حجت الاسلام حسنی نژاد اظهار کرد: امیدواریم ثمرات و برکات این طرح در جامعه ایمانی کشور ساری و جاری شود.
ارسال نظرات