۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۷۶۸۱۲۲

دستیابی به تکنولوژی ساخت دارو‌های آنتی‌بادی متصل به دارو برای اولین بار

دستیابی به تکنولوژی ساخت دارو‌های آنتی‌بادی متصل به دارو برای اولین بار
یک شرکت ایرانی موفق به ساخت دارو‌های آنتی بادی متصل به دارو که طول عمر بیماران سرطانی را تا چندین برابر افزایش می‌دهد، شد.

نوید گودرزی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: برای اولین بار در جهان دیوید بیرچ، اقتصاددان آمریکایی در سال ۱۹۸۷ مفهوم GAZELLE را ابداع کرد. مفهوم جهانی غزال به شرکت‌های جوانی گفته می‌شود که به طور مداوم در حال رشد برای تبدیل شدن به یک شرکت یونیکورن هستند. با این که شرکت‌های غزال تنها سه تا پنج درصد از شرکت‌های کارآفرین را تشکیل می دهند، اما ۶۰ تا ۷۰ درصد اشتغال را ایجاد می کنند.

او افزود: امسال برای اولین بار در ایران، به منظور شناسایی غزال‌های دانش بنیان، ۱۰ هزار شرکت مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت ۱۲ شرکت انتخاب شدند. از شروط اصلی این انتخاب می‌توان به صادرات بیش از یک میلیون دلار در سال اشاره کرد. همچنین فروش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی برای حداقل ۲۰۰ نفر از مولفه‌های دیگر برای غزال شدن است. از طرفی یک شرکت غزال باید متوسط رشد فروش سالانه ۵۰ درصدی را در پنج سال قبل، تجربه کرده باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: مفتخریم که شرکت ما با تکیه بر قوای نیروی انسانی خود، به عنوان غزال دانش بنیان برگزیده شد. این افتخار، ما را برای تلاش هر چه بیشتر در جهت توسعه دارو‌های نوین و تسکین آلام بیماران مصمم‌تر می‌کند. شرکت ما به عنوان اولین شرکت ایرانی موفق به دستیابی به تکنولوژی ساخت دارو‌های آنتی بادی متصل به دارو شد. این افتخار زمانی به دست آمد که پیش از آن این تکنولوژی در دنیا تنها در اختیار یک شرکت آمریکایی- سوییسی قرار داشت.

او ادامه داد: دسترسی به دارو‌هایی با این تکنولوژی به دلیل تحریم‌های ظالمانه و همین طور قیمت بسیار بالا، بار مشکلات بسیار زیادی را بر نظام سلامت تحمیل می‌کرد. با گذشت ۴ سال از دستیابی به این تکنولوژی و تولید و مصرف موفق داروی مذکور، امسال به نسل بسیار جدیدی از دارو‌های آنتی بادی متصل به دارو دست پیدا کردیم که در انحصار شرکت انگلیسی قرار داشت.

گودرزی بیان کرد: ابن دارو‌ها می‌توانند طول عمر بیماران سرطانی را تا چندین برابر افزایش دهند و از برگشت سرطان نیز جلوگیری قابل توجهی داشته باشند. از طرفی به دلیل هدفمندی درمان و استفاده از آنتی بادی برای حمل دارو و رساندن آن به سلول‌های سرطانی، عوارض دارو به شدت کاهش یافته است و تحمل پذیری بیماران را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

ارسال نظرات