پیاده سازی الگوی «مدرسه تراز سند تحول بنیادین» در استان لرستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، عیسی سهرابی در جلسه شورای همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش استان لرستان با حضور مدیر حوزه های علمیه برادران و خواهران استان با هدف اجرای طرح ملی نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) و بررسی سایر طرح های مشترک و تفاهم نامه ها، با تاکید بر اثرات مفید همکاری دستگاهها و نهادها در امور تربیتی و لزوم تطابق خروجی فعالیت ها ی درون دستگاهی با اسناد بالادستی گفت: با در نظر گرفتن شاخص ها و معیارهای استاندارد ورود به دستگاه تعلیم و تربیت ، همکاری ها شکل خواهد گرفت.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان افزود: معیار استانداردسازی فعالیت ها در این همکاری ها، اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین بوده و این سند مرجع اندازه گیری میزان اثر بخشی فعالیت های درون دستگاهی می باشد و بر اساس این سند تربیت تمام ساحتی در پرورش نسل آینده از اهمیت بالایی برخوردار است.
سهرابی عنوان کرد: با عنایت و اتکای مربیان و متربیان به این موضوع، ضروری است در نظام تعلیم و تربیت علاوه بر سایر ساحت ها(که عموما متوجه علم و آموزش هستند) مسائل پرورشی نیز مورد نظر باشد.
وی گفت: برای دستیابی به این مهم، مدرسه مرکز توجه بوده و با حضور در آن و کار میدانی و تبادل نظر، می توان اثر بخشی فعالیت ها را بسیار بالا برد.
محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز بیان کرد: یکی از برنامهها و راهکارهای جدی تدوین شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، الگوی «مدرسه تراز سند تحول بنیادین» است.
وی گفت: آموزش و پرورش لزوماً موظف به آموزش دانشآموزان نیست بلکه مباحث تربیتی هم از اهم موضوعاتی است که باید در این نهاد بدان تمرکز و پرداخته شود.
حجت الاسلام احد عبداللهی، مدیر حوزه علمیه لرستان در خصوص طرح امین و طرح نماد و همکاریهای شکل گرفته مسائل پیش رو صحبت نمود و تفاهم نامه ها مورد بررسی قرار گرفت.
لازم به ذکر است، گردهمایی سالانه ائمه جمعه، مدیران، روسا و معاونین پرورشی و فرهنگی و دوره های توانمند روحانیون شاغل در آموزش و پرورش، طلاب وظیفه، مبلغان طرح تربیتی امین برای اجرای طرح نماد با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار و بعنوان سفیران آموزش و پرورش استان در مدارس حضور گسترده خواهند داشت.