۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۸۰۲۲۳
امام جمعه تبریز:

بی‌اثر بودن تحریم‌های غرب کاملا مشهود است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: اگر با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری تلاش مضاعف داشته باشیم، تحریم های غرب نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران آذربایجان شرقی، اظهار داشت: دولت موظف به حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از واردات بی رویه کالاهاست.

وی خاطر نشان کرد: روی چه حسابی بازار ایران از کالاهای بی کیفیت چینی اشباع شده، اگر این کالاها به صورت قاچاق وارد کشور می شود، چرا دولت اقدامات لازم را صورت نمی دهد.

آیت الله شبستری از نمایندگان مجلس خواست تا در مجلس، طرحی را برای کاهش واردات و جلوگیری از قاچاق آماده کنند، و اظهار داشت: صادرات کشور وضعیت رو به رشدی دارد، اما کافی نیست، باید روند صادرات غیرنفتی کشور افزایش یابد.

وی با بیان این‌که باید از صادرات تک محصولی و اتکا به نفت خارج شویم، گفت: باید در جهت توسعه بخش صنعت و معادن بین وزارتخانه های بازرگانی، کشاورزی و صنایع هماهنگی باشد، به طوری که این وزارت خانه ها از کارها و برنامه های همدیگر اطلاع داشته باشند تا بتوانند با مشارکت یکدیگر، صنعت را به سر منزل مقصود برسانند.

وی همچنین با اشاره به تسهیلات بانکی گفت: بانک‌ها باید به وعده خود عمل کنند و تسهیلات خود را در اختیار صنعتگران قرار دهند وگرنه صاحبان مشاغل کاذب مثل خریداران و فروشندگان زمین از آنها استفاده می کنند.

آیت الله شبستری همچنین به تحریم های اخیر علیه اشاره کرد و افزود: تحریم ها اگر چه که بی تأثیر نیست، اما اگر با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری تلاش مضاعف کنیم، این تحریم ها نمی‌توا‌ند کاری از پیش ببر‌د.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ظرفیت ها صنعتی موجود در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: نباید مواد استخراج شده از معادن این استان برای تبدیل به صنایع دیگر به استان های دیگر برده شود، باید در خود این استان صنایع تبدیلی وجود داشته باشد./935/پ202/س

ارسال نظرات