۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۸۱۱۴۶
آیت الله صافی گلپایگانی:

دهه مهدویت، دهه‌ مقاومت در برابر غرب‌زدگی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان تصریح کرد: دهه‌ فرخنده مهدویت، دهه امر به معروف و نهی از منکر، دهه‌ مطالبه مقاصد اسلامی، دهه‌ مقاومت در برابر غرب‌زدگی است.
آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، امروز با صدور پیامی دهه مهدویت را دهه امر به معروف و نهی از منکر، دهه‌ مطالبه مقاصد اسلامی و دهه‌ مقاومت در برابر غرب‌زدگی خواند.

متن کامل پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
و ذکرهم بایات الله

و لله تعالی فی ایام دهرکم نفحات الا فتعرضوا لها
السلام علی المهدی الذی وعدالله به الامم و علی المؤمنین المنتظرین

خداوند متعال را سپاسگزاریم که هر ساله و همواره بر احیاء امر حضرت صاحب الامر مولانا و سیدنا بقیة‌الله المهدی ارواح العالمین له الفدا می‌افزاید و شور و شوق و اشتیاق قلوب را به آن ناحیه‌ مقدسه بیش از پیش متوجه می‌سازد، چنانکه ناامیدان، امیدوار و امیدواران، امیدوارتر می‌شوند. خلأ معنویت و رو آوردن به انحطاط حیوانیت اگر چه بیشتر می‌شود، در مقابل ایمان به ظهور آن یگانه منجی الهی از اهل بیت علیهم السلام، از فرزندان فاطمه سلام الله علیها و از نسل حسین علیهم السلام قلوب را روشن و دل‌ها را از گرایش به الحاد بیمه می‌نماید و قوت و شمول و عمومیت آن به خصوص در نسل جوان و تحصیل کرده، افکار دین‌ستیزانه را به عقب می‌راند و دژ محکم مهدویت همه حمله‌ها را شکست می‌دهد.

کمتر موضوعی پیدا می‌شود که مانند موضوع مهدویت و سخن گفتن از آن ولیّ یگانه شنونده را به وجد و نشاط آورد و کمتر نوشته‌ای مانند کتاب‌ها و مقالاتی که در ارتباط با معرفی آن حضرت نوشته شود خواننده دارد. در طول سال اگرچه دل‌های مؤمنان به یاد آن حضرت و حضور در مجالس و محافل ولایی مشغول است ولی همگان منتظر حلول ماه مبارک شعبان و در انتظار انجام مراسم دهه مبارکه مهدویت می‌باشند که عهد خود را با آن حضرت تجدید و ایمان و شعور دینی خود را تازه و نو نمایند.

دهه‌ فرخنده مهدویت، مکتب و مدرسه و دانشگاهی است که با آن کاستی‌هایی که به واسطه غفلت برخی در حیات دینی و سیاسی اسلامی و اخلاق اجتماعی پیش می‌آید تدارک می‌شود همگان به حفظ سنت‌های اسلامی و احترام از استقلال دینی ترغیب می‌شوند؛ این دهه، دهه امر به معروف و نهی از منکر، دهه‌ مطالبه مقاصد اسلامی، دهه‌ مقاومت در برابر غرب‌زدگی است، دهه‌ سراسر نور مهدویت را گرامی بدارید.

انتظار این است که در سال جاری برنامه‌ها باشکوه بیشتر و عظمت افزون‌تر برگزار گردد و با حفظ تمام شئون اسلامی، برکات بزرگ معنوی و تقرب به درگاه الهی تامین شود؛ و همه‌ منتظران یکپارچه در شب میلاد مسعود آن پیشوای جهانیان، که شبِ احیاء و نیایش به درگاه الهی می‌باشد تعجیل در فرج آن حضرت را از خداوند درخواست نمایند و این عرض نیاز و تضرع به درگاه حضرت احدیت عز اسمه به درجه استجابت برسد. بحقه و بحق آبائه الطاهرین صلوات الله علیهم اجمعین.

شعبان المعظم 1431
لطف اللّه صافی
/917/د102/ج

ارسال نظرات