۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۸۳۳۷۳

شصت و نهمین شماره وقف میراث جاویدان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ شماره شصت و نهم فصلنامه فرهنگی ـ تحقیقی میراث جاویدان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شد.
وقف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در این شماره طی هشت مقاله، به وقف در آیینه شعر و ادب و درآمدی بر موقوفات زنان و معرفی موقوفاتی چون کتابخانه وقفی شیخ الاسلام خویی و وقف نامه و تاریخ مدرسه جانی خان قم پرداخته شده است.

در این شماره به مصاحبه ای در رابطه با وقف با آیت الله دری نجف آبادی، ترجمه مقالاتی با عنوان پیدایش و چشم انداز وقف در خانواده‌ و نظام وقف اسلامی در نظام های مشابه در جهان غرب و معرفی آستانه مبارکه زینبیه و نیز پرداخته شده است.

در بخشی ازمقاله «شهر هزار مسجد » می خوانیم: «مساجد ترکیه از بناهایی است که بدو ورود نظر هر خارجی را به خود جلب می کند. استانبول معروف به شهر هزار مسجد یا هزار مناره است. اغلب مساجد استانبول از بناهای کهن عثمانی و با عظمت هستند. نمای ظاهر این مساجد با تاثیر پذیری از فرهنگ و معماری رم و یونان ساخته شده است. معماری داخل نیز تاثیر پذیرفته از فرهنگ اسلامی است ونزدیک به معماری مساجد ساخته شده در زمان سلاطین صفوی در ایران است.»

شماره شصت و نهم فصلنامه فرهنگی ـ تحقیقی میراث جاویدان به مدیر مسؤولی علی محمدی و سردبیری احمد شرفخانی در بهار سال جاری از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شده است./916/ن602/ع

ارسال نظرات