۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۸۳۴۰۴

یادمان مؤسس و 31 شهید حوزه علمیه نکا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین سالگرد ارتحال آیت الله صادقی گلوردی، مؤسس حوزه علمیه امام جعفرصادق‌(ع) نکا و یادمان 31 شهید روحانی این حوزه علمیه برگزار شد.
شهداي روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، دومین سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ رضا صادقی گلوردی، مؤوسس حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) نکا و‌ یادمان 31 شهید روحانی این مدرسه علمیه عصر روز گذشته در این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، نماینده مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در مازندران، در این مراسم با تجلیل از مقام علمی و عملی آیت الله حاج شیخ رضا صادقی گلوردی، مؤسس حوزه علمیه امام جعفرصادق‌(ع) نکا‌ گفت: علم، تقوا، تبلیغ و ایثار و شهادت به عنوان چهار عنصر قوی همواره در روحانیت شیعه اثر‌گذار بوده است.

وی در ادامه به نقش روحانیت شیعه دردفاع از ارزش‌های اسلامی اشاره کرد و افزود: علمای شیعه همواره در طول تاریخ مدافع اصلی ارزش‌های دینی بودند و این مسأله امروز نیز تداوم دارد.

نماینده مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در مازندران با بیان این‌که روحانیت در طول تاریخ از هیچ فرصتی برای دفاع از شریعت محمدی دریغ نکرده است، بیان داشت: علما و فقهای شیعه الگویی بارز در پاسداشت ارزش‌های دینی و اسلامی حاکم بر جامعه بودند و هستند.

حجت الاسلام طاهری بزرگداشت علما و فقهای دین را تداوم ارزش‌های دینی و اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز بیش از پیش باید جامعه را با علما و بزرگان دین آشنا کنیم.

به گزارش رسا، آیت الله صادقی گلوردی‌(ره) در تاریخ 1302 در روستای گلورد شهرستان نکا متولد شد و پس از پشت سر گذاشتن مراحل مقدماتی دروس حوزه در ادامه از محضر اساتیدی چون آیت الله حاج شیخ هاشم قزوینی، آیت الله ابوالقاسم خویی، سی محمد شاهرودی و میرزا هاشم آملی در نجف اشرف کسب فیض کرد و پس از یک عمر تلاش در عرصه علم و عمل در سحرگاه روز جمعه اول شهریور سال 87 به ملکوت پیوست./950/پ202/س
ارسال نظرات