۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۸۴۷۵۹

درخواست آیت‌الله مکارم شیرازی از ملت ایران برای کمک به سیل‌زدگان پاکستانی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با قدردانی از کمک‌های دولت برای سیل‌زدگان پاکستانی، این کمک ها را کافی ندانسته و از ملت ایران برای کمک به سیل‌زدگان پاکستانی درخواست یاری کرد.
حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، ظهر امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به فاجعه سیل در پاکستان، گفت: تمام ارگان‌ها و بخش‌های مختلف دولت آن‌طور که در خبرها آمده، برای یاری رساندن سیل زدگان پاکستانی دست به دست هم داده‌اند که جای قدردانی دارد.

وی مسأله سیل در کشور پاکستان را فراتر از کمک‌های دولت دانست و از ملت ایران برای کمک به سیل‌زدگان پاکستانی درخواست یاری کرد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به کمک 50 میلیون تومانی خود به سیل‌زدگان، اظهار داشت: این کمک را به نام مراجع تقلید و علما اهدا کردم تا نامی از آنها در این امر خیر برده شود.

وی با بیان این‌که مسؤولان هلال احمر گفته‌اند که با این مبلغ می‌توان هزار چادر استاندارد تهیه و ده هزار نفر را اسکان داد، گفت: دولت ایران تصمیم گرفته 20 میلیون نفر سیل‌زده پاکستانی را اسکان دهد که این کار بسیار سختی است و کمک همه مردم را می‌طلبد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: از تمام کسانی که سخنان مرا می‌شنوند، درخواست دارم تصمیم بگیرند و به مردم پاکستان کمک کنند، چرا که وضع آنان، فوق‌العاده ناگوار است.

وی با اشاره به روایتی اظهار داشت: مسلمانی که شب بخوابد و سیر باشد، در حالی که برادر مسلمانش گرسنه است، مسلمان نیست.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: خداوند متعال به جمعیتی که غرق دنیاپرستی شده‌‌اند، در حالی که مردم بسیاری در نقاط مختلف دنیا از گرسنگی می‌میرند، رحم نخواهد کرد. /920/پ202/ج

ارسال نظرات