۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۸۵۴۸۲
حجت الاسلام خرسند:

روز قدس دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون، روز جهانی قدس را دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: مساله فلسطین یک مساله فرعی و مربوط به شیعه یا سنی نیست، مساله فلسطین، مساله کل جهان اسلام است و همه مسلمانان باید به این موضوع توجه کنند.
حجت الاسلام محمد خرسند


حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس، این روز را از یادگارهای ماندگار امام راحل دانست و تاکید کرد: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس، عمق تفکر و بینش بزرگ امام راحل را در زمینه مسائل جهان اسلام و حل معظلات کلیدی نشان می دهد.

وی تاکید کرد: امام راحل از ابتدای حرکت نهضت، حساسیت ویژه ای روی این مساله داشتند و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس، جزء آرمان های اصولی امام راحل بود، در طول انقلاب اسلامی نیز این خط در ایشان و پیروان راستین شان ادامه داشت.

این فعال سیاسی، نامگذاری جمعه آخر رمضان به روز قدس را نشانه دلبستگی انقلاب اسلامی و ملت ایران به مساله قدس شریف و آزادی فلسطین دانست و اظهار داشت: نامگذاری روز قدس باعث شد که قدس فراموش نشود، متاسفانه برخی از سران مرتجع عرب منطقه با مذاکرات بی نتیجه و رفتارهای منافقانه خود به این غده سرطانی کمک کردند و سعی نمودند با این اقدامات انگیزه مبارزه و مقاومت را از ملت فلسطین بگیرند.

وی تنها راه حل مشکل فلسطین را مقاومت و وحدت امت اسلام دانست و تصریح کرد: تجربه تاریخی نشان داده است که مساله فلسطین با گفت و گو حل شدنی نیست؛ چرا که رژیم صهیونیستی پایبند قانون و قرار داد نیست و اساس آن نامشروع و بر مبنای کشتار بنا نهاده شده است.

این استاد حوزه علمیه کازرون تاکید کرد: مساله فلسطین یک مساله فرعی و مربوط به شیعه یا سنی نیست، مساله فلسطین، مساله کل جهان اسلام است و همه مسلمانان باید به این موضوع توجه کنند.

وی خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس شد و گفت: در کشور ما نیز روز قدس، روز نمایش اتحاد و همبستگی ملت با گرایش های مختلف است و البته در این راستا باید مراقب شیطنت های احتمالی نیز بود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، با بیان اینکه سال گذشته برخی افراد ماهیت ضد اسلامی و ضد ایرانی خود را در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان دادند، تصریح کرد: فتنه‌گران در راهپیمایی روز قدس سال 88 قصد داشتند با شعارهای انحرافی مسیر راهپیمایی را به سمت و سوی دیگری ببرند، اما خوشبختانه ملت ایران پاسخ محکمی به آنها دادند.

وی تصریح کرد: امسال راهپیمایی روز جهانی قدس، نخستین سالگرد حرمت شکنی این عده فتنه گر است و ملت ایران به آنها می گویند که دست از این کارها بردارید و بدانید که شیطنت‌های شما راه به جایی نخواهد برد.

حجت‌الاسلام خرسند، با بیان اینکه همه علاقمندان به اسلام و قدس شریف باید در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند ابراز داشت: امروز قدس شریف و فلسطین خاکریز اول مقاومت جهان اسلام است و اگر وجود نداشته باشد، این رژیم سفاک و جنایتکار به سراغ دیگر کشورهای اسلامی نیز خواهد رفت.

امام جمعه کازرون، روز قدس را دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی دانست و با تاکید بر ضرورت حضور پرشور همه اقشار مردم در راهپیمایی این روز تاکید کرد: همه موظف هستند با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز قدس، از این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی صیانت و پاسداری کنند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات