۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۸۸۸۰۹
پژوهشگر دینی:

بسیاری از شبهات قرآنی با وام گیری از تفکرات مسحیت درباره کتاب مقدس شکل گرفته است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه علوم و معارف قرآن بیان داشت: مکاتب تجربه‌گرا و نگاه‌های مادی به دین بخاطر این در غرب شکل گرفت که کشیشان نتواستند در مقام پاسخگویی مناسب برآیند و دین آهسته آهسته از صحنه اجتماع بیرون رفت.
پاسخگويي



حجت الاسلام علی فتحی، استاد دانشگاه علوم و معارف قرآن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره پاسخگویی حوزه های علمیه در مقابل شبهات بیان داشت: باید در مقابل شبهات دینی به پاسخ های عمیق که ناظر به مکانب دیگر نیز باشد روی بیاوریم.

وی گفت: انفعالی عمل نکردن و تکفیر ننمودن از اصولی است که باید در مقام پاسخگویی به آن توجه داشت.

این محقق علوم اسلامی اظهار داشت: طلاب باید با تلاش علمی و با مجهز شدن به علوم فلسفه و کلام در مقام پاسخگویی به سوالات مردم برآیند.

وی اظهار داشت: یکی از نیازها در حوزه علمیه این است که با روش اجتهادی به علم فلسفه و کلام و تفسیر پرداخته و پاسخ شبهات را از این علوم بیرون بیاوریم.

این استاد دانشگاه علوم قرآنی با بیان اینکه تعقل در قرآن بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت: تحلیل عقلانی دین نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی بیان داشت: بسیاری از شبهات قرآنی که امروز مطرح می‌شود ناشی از التقاط و وام گیری از تفکرات مسحیت پیرامون کتاب مقدس است.

وی آسمانی نبودن متن قرآن را یکی از شبهاتی عنوان کرد که در جامعه علمی کشورهای اسلامی مطرح شده است و افزود: این شبهه اگر درست پاسخ داده نشود مبنا را از ما می گیرد و دیگر قرآن و روایات حجیت نخواهد داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: مکاتب تجربه‌گرا و نگاه‌های مادی به دین بخاطر این در غرب شکل گرفت که کشیشان نتواستند در مقام پاسخگویی مناسب برآیند و دین آهسته آهسته از صحنه اجتماع بیرون رفت.

وی در پایان همت مضاعف طلاب و فضلای حوزه های علمیه را در پاسخ گویی به شبهات در تمامی سطوح خواستار شد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات