۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۹۰۰۳۳
دغدغه های رهبر معظم انقلاب در تبلیغ دینی (9)؛

تجربیات مبلغان پیش کسوت به مبلغان جوان منتقل شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف، برگزاری همایش ها و جلسات هم اندیشی را از راه های انتقال تجربیات پیش کسوتان عرصه تبلیغ به مبلغان جوان دانست.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه


حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، مدیر کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: یکی از راه های کسب تجارب بزرگان عرصه تبلیغ، برگزاری همایش ها و جلسات هم اندیشی است تا مبلغان از نزدیک با راه کارهای تبلیغ از نزدیک آشنا شوند.

وی در ادامه افزود: در این مراسم ها، مبلغان با راه کارهای تبلیغ مؤثر همچون مخاطب شناسی، فن خطابه، ورود و خروج از بحث هایی که در منبر مطرح می شود، روانشناسی تبلیغ، جغرافیای تبلیغ و جامعه شناسی، از سوی کسانی که مشعل دار این مسیر بوده اند آشنا می شوند.

حجت الاسلام رضوی مهر اظهار داشت: این جلسات باید به صورت مستمر ادامه یابد و بین پیش کسوتانی که کوله باری از تجربه در عرصه تبلیغ را دارند با مبلغانی که تازه پا به این عرصه گذاشته اند به صورت یک پل ارتباطی عمل کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر این تجارب به خوبی انتقال پیدا کند، مبلغان امروز ما دست پرورده کسانی می شوند که سالیان سال در زمینه نشر معارف حقه اهل بیت(ع) زحماتی متحمل شده اند و آسیب ها، باید ها و نباید های تبلیغ را به خوبی می شناسند.

این پژوهشگر حوزوی یادآور شد: آشنایی با نیازها و اقتضائات روز، نیازهای مخاطب، چه گفتن و چگونه گفتن، آشنایی با محیط، زمان و مکان در امر تبلیغ دخیل است و از مهم‌ترین نکاتی است که مبلغان باید با آن آشنا شوند.

وی تأکید کرد: بیان این که تبلیغ دینی با تبلیغات بازرگانی و سیاسی متفاوت است و تبلیغ دینی القاء پیام از قلب به قلب و ارتباط و پیوند روح و باطن است، از سوی پیش کسوتان مبلغان جوان را با این عرصه بیشتر آشنا می کند.

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان این که پیش کسوتان زبان گویای تبلیغ هستند تصریح کرد: یکی دیگر از راه های استفاده از تجارب مبلغان پیش کسوت، همراهی و مسافرت تبلیغی مبلغان جوان و آشنایی با منابع و دانش تبلیغی در کنار آنان است.

وی ادامه داد: در این سفر ها مبلغان جوان با ویژگی های مبلغ نمونه و برتر، شیوه حشر و نشر با مردم، برخورد با مردان، زنان، کودکان و نوجوانان و شیوه بیان احکام و مسائل بانوان از نزدیک آشنا می شوند.

مدیر کل امورمبلغان سازمان اوقاف با اشاره به این که تجربه از علم برتر است، گفت: صرف مطالعه و خواندن یک مطلب برای مبلغان جوان کافی نیست؛ تمرین منبر و آشنایی با اخلاق حسنه از مطالبی است که با مطالعه به دست نمی آید و نیاز به استاد دارد./919/ت302/ع

ارسال نظرات