۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۹۰۳۷۴
رییس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

امام باقر بزرگ‌ترین مرزبان فکری و فرهنگی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگی و امور تبلیغ اداره کل تیبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: امام محمد باقر‌(ع)‌ مرزبان بزرگ فکری و فرهنگی است همچنین نقش اندیشه آن حضرت مهمی در نشر اخلاق‌ و معارف اصیل اسلامی دارد.
شهادت امام باقر
حجت الاسلام هادی ایمانی‌نیا، رییس اداره فرهنگی و امور تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد‌ افزود: بدین جهت آن امام همام را باقر العلوم نامیدند که دریای دانش را شکافت و اسرار علوم را آشکار ساخت، القاب دیگری نیز برای آن حضرت ذکر شده که هر یک بازگو کننده صفتی از صفات آن امام بزرگوار بوده است.

وی در خصوص زندگی آن حضرت خاطرنشان کرد: امام محمد باقر در مدت امامتشان به انجام ‌وظیفه خطیر امامت، نشر و تبلیغ فرهنگ اسلامی ، اجرا کردن سنت‌های جدش در میان خلق و متوجه کردن حکومت غاصب به خط صحیح رهبری و راهنمایی کردن مردم در جهت شناخت امام معصوم‌(ع) پرداخت و لحظه‌ای از این وظیفه غفلت نکرد.

وی در ادامه با اشاره به روایات بزرگان و ائمه(ع) در خصوص آن امام همام اظهار داشت: امام محمد باقر‌(ع)‌ مرزبان بزرگ فکری و فرهنگی است همچنین نقش اندیشه آن حضرت مهمی در نشر اخلاق‌ و معارف اصیل اسلامی دارد.

حجت الاسلام ایمانی‌نیا اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) در دوران خلافت خود با سه جریان انحرافی یهود، خوارج و غالیان مبارزه کرده و ‌بیداری اسلامی و دینی را در جامعه آن روز فراهم آورده بود.

وی عمده تلاش‌های علمی امام محمد باقر‌(ع) را در احیا و گسترش علم حدیث، نشر علومی نظیر کلام، طب، اخلاق، علوم قرآنی و...، مبارزه با تحریف و مسلک‌های انحرافی و تعلیم و تربیت افراد مستعد از تلاش‌های علمی آن امام همام دانست.

رییس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، تصریح کرد: مهم‌ترین خط مشی امام بزرگوار کناره‌گیری از مناقشات سیاسی آن زمان و بهره‌گیری از پوشش تقیه و بهره‌برداری از علوم مختلف بوده است.

وی اضافه کرد: امام محمد باقر(ع) با استفاده از علوم مختلف خود بسیاری از علوم مختلف رادر سراسر این عالم گسترانیده و شاگردان ممتاز بسیاری را تربیت کرد.

حجت الاسلام ایمانی‌نیا‌ افزود: امام محمد باقر(ع) در دوران امامت 19 ساله خود بسیاری از جریان‌های انحرافی را سرکوب نموده و با فصاحت و بلاغت چشمگیر خود بسیاری از توطئه‌های زمامداران نسبت به اسلام و مسلمین را از بین برد./966/پ202/س
ارسال نظرات