۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۹۱۰۳۷
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه:

پوشیدن لباس روحانیت، نوعی امر به معروف و نهی از منکر عملی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، گفت:‌ کسی که مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت می‌‌شود، نیازی به ارشاد زبانی ندارد، زیار خود پوشیدن این لباس مقدس، نوعی امر به معروف و نهی از منکر عملی است.
حجت الاسلام حسين خاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی، معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در مراسم عمامه‌گذاری رهپویان فقاهت و تزکیه که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد به نتایج متعدد فردی و اجتماعی در تلبس به لباس مقدس روحانیت اشاره کرد.

وی افزود: فردی که مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت می‌شود، از نظر اجتماعی برای سربازی حضرت ولی‌عصر‌(عج) اعلام آمادگی می‌کند.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی با بیان این‌که مردم از این اعلام خدمت استقبال کرده و برای گرفتن پاسخ سؤالات خود به طلاب مراجعه می‌کنند، گفت: کسی که مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت می‌‌شود، نیازی به ارشاد زبانی ندارد، زیار خود پوشیدن این لباس مقدس، نوعی امر به معروف و نهی از منکر عملی است.

وی در ادامه به تأثیرات فردی لباس مقدس روحانیت اشاره کرد و با بیان این‌که نوع لباسی که فرد می‌پوشد بر باطن او تأثیر می‌گذارد، اظهار داشت: مؤمنان و مسلمانان از تشرف به لباس کفار و پوشیدن لباس آنان منع شده‌اند.

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: فردی که به لباس روحانیت ملبس می‌شود و پرچم افسری امام زمان‌(ع) را در دست می‌گیرد، به جامعه اعلام می‌کند که آماده سربازی حضرت حجت‌(عج) است، بنابراین استقامت او در ادامه دادن این مسیر تصویب می‌شود. /920/پ202/ص

ارسال نظرات