۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۹۱۷۱۹
شیخ محمد یزبک:

لبنان ایالتی از ایالت های آمریکا نیست

خبرگزاری رسا ـ شیخ محمد یزبک ابراز امیدواری کرد که سفرهای متقابل مقام های ایرانی، ترکی و لبنانی به کشورهای یکدیگر گامی مثبت در راستای ایجاد وحدت و همبستگی باشد.
شيخ يزبک
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد یزبک، رییس شورای شرعی حزب الله لبنان، دیروز در مراسم بزرگداشتی در بعلبک در جنوب لبنان، ابراز امیدواری کرد که سفرهای متقابل مقام های ایرانی، ترکی و لبنانی به کشورهای یکدیگر گامی مثبت در راستای ایجاد وحدت و همبستگی باشد و گفت: امیدواریم این دیدارها چشم فتنه دشمنان را کور کند.

شیخ یزبک با تاکید بر اینکه همزیستی مسالمت آمیز لبنانی ها، صهیونیست ها را نگران می سازد، گفت: امید و آرزوهای فیلتمان و دولت آمریکا و وعده های آنها به رژیم صهیونیستی مبنی بر اختلاف انگیزی در لبنان و محاصره حزب الله از راه دادگاه بین المللی ترور حریری، نقش بر آب شده است.

وی با اشاره مساله دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان و حکم اولیه این دادگاه که به دنبال فتنه انگیزی در لبنان است، گفت: روزهای آرزومندی به پایان رسیده است و ما آرزوهای خود را به واقعیت تبدیل کرده ایم.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه لبنان دیگر ایالتی از ایالت های آمریکا نیست، افزود: لبنان بخشی جدایی ناپذیر از جهان عرب و اسلام است و همیشه در کنار آزادگان و شرافتمندان امت باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر، شیخ احمد قبلان، مفتی برجسته شیعه در لبنان نیز دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری را یکی از پروژه هایی دانست که آمریکا و رژیم صهیونیستی به آن امیدوارند، گفت: دشمنان از گذرگاه این دادگاه به دنبال نابودی میهن ما و فتنه انگیزی میان لبنانی ها به ویژه میان شیعیان و اهل سنت هستند که تا زمانی که مردم هوشیاری خود را حفظ کنند هرگز تحقق نخواهد یافت./981
ارسال نظرات