۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۹۱۷۵۷
حجت الاسلام قرائتی:

نماز جماعت مهمترین نماد معنوی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اهمیت خواندن نماز گفت: نماز موجب تقویت ایمان و همه کمالات بشری محسوب می شود.
حجت الاسلام محسن قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، شب گذشته در جمع دانشجویان، اساتیددانشگاه و مسؤولان شهرستان دزفول، در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان، به تبیین اسرار نماز پرداخت و اظهار داشت: نماز موجب تقویت ایمان و ذخیره قیامت است.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به فواید نماز گفت: انسان برای تشکر از نعمت‌های خالق خویش نماز شکر بجای می آورد و امام راحل (ره) فرمودندکه نماز کارخانه انسان سازی است؛ هر چه ایمان ما به خدا قوی تر شود دشمنان از جمله آمریکا در برابر ما کوچکتر خواهند شد.

وی دانشجویان را به تحصیل برای کسب علم دعوت کرد و اظهار داشت: تحصیل را نه برای کسب مدرک، بلکه برای دانش و تقویت ایمان به خدا دنبال کنید؛ نماز ذکر خداوند است و ذکرالله موجب آرامش روح و روان می شود.

حجت الاسلام قرائتی، در بخش دیگری از سخنان خود، از جوانان خواست تا با بالا بردن آگاهی هر چه بیشتر از احکام الهی دلهای خود را با نور ایمان تطهیر کنند و با خواندن نماز ستون دین را تحکیم بخشند و گفت: نماز جماعت، مهم‌ترین نماد معنویت و دینداری مسلمانان است.

وی به ضرورت تسهیل در ازدواج جوانان تاکید کرد و از جوانان و خانواده‌ها خواست تا در امر ازدواج از سخت گیری های بی مورد پرهیز و زمینه را برای ازدواج جوانان تسهیل کنند.

این مفسر قرآن کریم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع گیری صحیح دانشجویان و پیروی آنان از ولی فقیه در فتنه سال 88، اظهار داشت: دانشجویان، مسایل سیاسی را آگاهانه و با بصیرت تحلیل کنند و از پیروی کورکورانه از موارد بی اساس دوری کند.

وی افزود: در مسایل سیاسی شعار « زنده باد یا مرده باد ندهید» بلکه بگویید زنده باد علم و تا زمانی که چیزی ثابت نشده نباید در مورد آن قضاوت نادرست کرد؛ دانشجویان در رعایت هر چه بهتر عفاف، حجاب و تقوی الهی در محیط دانشگاه بعنوان جلوه گاه علم و دانش کوشا باشند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ابراز داشت: شایسته است به نقش نماز در خودسازی معنوی و به ویژه تعمیق و ترویج این فرهنگ نورانی در بین کارکنان و خانواده‌های آنها توجه شایانی شود؛ انجام مسائل فرهنگی و معنوی امری الهی به شمار می‌رود و باید در این زمینه تلاش بیشتری کرد.

گفتنی است، این همایش که با استقبال پر شور جوانان و دانشجویان همراه بود، بطوری که سالن بزرگ انصاری گنجایش شمار زیادی استقبال کنندگان را نداشت./945/پ202/ص
ارسال نظرات