۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۹۵۵۳۸
بخش پایانی/ آیت الله خاتمی:

برخورد با مسؤولان قانون‌شکن موجب تقویت نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: کارمندان باید مردم را ارباب خود بدانند و برخوردی شایسته با صاحبان اصلی انقلاب داشته باشند.
آيت الله خاتمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در همایش تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر در تبریز اظهار داشت: دشمنان با دمیدن روحیه های ناسیونالیستی شرک آلود در منطقه آذربایجان، درصدد غیرهمسو کردن مردم این خطه از میهن اسلامی با نظام هستند.

وی خاطر نشان کرد: رییس کشوری که باید کلاه خود را محکم بگیرد تا باد نبرد، ادعا می کند که رهبر 50 میلیون آذری زبان است، در حالی‌که وی بسیار کوچک تر از آن است که بتواند این حرف ها را بزند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: رژیم صهیونیستی خیز بلند فرهنگی و فکری در جمهوری آذربایجان به عنوان دومین کشور شیعه جهان اسلام برداشته و درصدد دوری مردم متدین این کشور از آموزه های دینی و قرآنی است.

آیت الله خاتمی با اشاره به بخشنامه کشف حجاب در وزارت محصلین جمهوری آذربایجان گفت: مردم این کشور زیر بار قانون ضدقرآن و اسلام نمی روند، مصلحت دولت آذربایجان ورود در این قضایا نیست و باید دولتمردانش با خواسته به حق مردم کنار بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حماسه 9 دی مردم ایران تجلی بصیرت دینی بود، خاطر نشان کرد: مردم بصیر ایران راه خود را انتخاب کرده و در عرصه معروفات استوار و در مقابله با منکرات جدی هستند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه امروز بزرگترین معروف، تقویت نظام اسلامی است، اظهار داشت: کارمندان باید مردم را ارباب خود بدانند و برخوردی شایسته با صاحبان اصلی انقلاب داشته باشند، چراکه این مردم در صحنه های مختلف انقلاب حضور داشته اند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: منکر یک کارمند اداره، پارتی بازی، پول های زیر میزی و رشوه است، از آنجایی که تابلو نظام اسلامی ادارات هستند، بایستی با اینگونه منکرات برخوردی جدی شود تا مردم از نظام و انقلاب سرخورده نشوند.

وی گفت: شهید بهشتی در سال 58 و در مسجد عالی شهید مطهری گفت؛ مهمترین عامل سقوط رژیم شاه فساد نظام اداری بود، از این رو باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را تنها در حوزه های شخصی خلاصه نکنیم، توجه به جنبه های حکومتی آن نیز مهم است.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: بدترین نوع تعریف از این فریضه که متاسفانه مدتی اینگونه القاء شده بود؛ این است که امر به معروف و نهی از منکر به معنای مشت و لگد است، در حالیکه این فریضه مراحل خود را دارد که اولین قدم مهر و محبت و نیت خیرخواهانه و تذکر لسانی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: مردم ایران فطرتی خداجو دارند و باید همانگونه که نماز و روزه امری واجب شناخته شده، وجوب امر به معروف و نهی از منکر نیز تبیین شود تا شاهد فرهنگ سازی در جامعه باشیم.

وی همچنین رسالت رسانه ها به ویژه صداو سیما در ترویج فرهنگ تذکر لسانی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: رسانه ها باید وارد کار شوند و با ساختن فیلم های کوتاه و بلند به تبیین اهمیت این فریضه بپردازند، البته همواره باید از آمرین معروف و ناهین منکر در سطح کلان جامعه تقدیر صورت گیرد.

عضو خبرگان رهبری گفت: وقتی مقابله با مسؤولی که قانون شکنی می کند، به صورت جدی باشد نه تنها نظام تضعیف نمی شود، بلکه موجب تقویت نیز خواهد بود، چراکه مردم شاهد جدیت نظام با هنجارشکنان خواهند بود.

گفتنی است، همایش تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر امروز در تالار معلم تبریز آغاز شد./935/پ202/ع

ارسال نظرات