۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۹۶۹۷۴
آیت الله شبستری:

مقابله جدی دستگاه قضایی با موقوفه خواران ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار تقدیر از واقفان و تبیین اهمیت و ضرورت وقف در جامعه اسلامی شد و بر مقابله جدی دستگاه قضایی با موقوفه خواران تأکید کرد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر روز گذشته در دیدار کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اهمیت وقف در جامعه اسلامی اظهار داشت: سنت حسنه وقف در صورت احیا و توجه کافی می تواند پس از نفت بیشترین درآمد را عاید نظام کند.

وی با بیان این‌که بالاترین صدقه، صدقه جاریه یا همان وقف است، گفت: مردم باید بدانند که چه بلایی بر سر موقوفات در دوران ستم‌شاهی آمد، بایستی اهمیت وقف و احکام آن در منابر و مجالس دینی و مذهبی بازگو شود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه خواستار جهت دهی به نیات واقفان شد و گفت: متأسفانه اغلب وقف هایی که صورت می گیرد، تنها به اطعام و احسان در زمان و مکان خاص است، انسان بالاتر از غذاب جسمی نیازمند غذای روح است، چه خوب است وقف در کارهای فرهنگی باشد.

وی با تأکید بر مقابله جدی دستگاه قضایی با موقوفه خواران تصریح کرد: ایجاد شعبه‌ای خاص در دادگستری برای بررسی و احیای موقوفات تصرف شده، ضروری است.

آیت الله شبستری ادامه داد: باید معیارهای اجاره مغازه‌های وقفی به روز شود که این امر نیازمند همکاری تشکیلات قضایی و ایجاد شعبه ای خاص در دادگستری برای احیای موقوفات تصرف شده است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تقدیر از واقفان و تبیین اهمیت و ضرورت وقف در جامعه اسلامی شد، اظهار داشت: مردم آذربایجان از دیرباز به سبب عشق و ارادت خاص نسبت به ائمه اطهار به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) موقافات بسیاری برای آن حضرت داشته اند که اغلب موقوفات اعتبات مقدسه از سوی آذربایجانی‌ها است.

وی در پایان فرهنگ سازی در خصوص سنت حسنه وقف را ضرورتی مهم در جامعه اسلامی دانست و گفت: متأسفانه کمتر کسی با مسائل فقهی وقف آشنا است، از این رو عده ای با طرح مسائلی عامیانه و دور از تأکیدات دینی، درصدد موقوفه خواری و دست اندازی به موقوفات هستند.

همچنین حجت الاسلام حسین نوبری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز در احیای موقوفات استان پرداخت./935/پ202/س
ارسال نظرات