۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۹۹۹۱۵
رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق در گفت و گو با رسا:

انقلاب اسلامی ایران در حال انتقال به سراسر جهان است/ آینده عراق در پرتو حضور اشغالگران نگران کننده است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق، انقلاب اسلامی ایران را در حال انتقال به سراسر جهان توصیف کرد و نسبت به آینده عراق در پرتو حضور اشغالگران آمریکایی ابراز نگرانی کرد.
شيخ عبدالوهاب الملا
شیخ خالد عبدالوهاب الملا رئیس مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیداری امت اسلامی گفت: اگر فرزندان امت اسلامی از بیداری کنونی استفاده کنند و قدر خود را بدانند شاهد زندگی باعزت و کریمانه مسلمانان خواهیم بود ولی اگر به دشمنان اسلام اجازه تحرک و دخالت در نهضت ها را بدهند نتایج بسیار منفی را برای امت به همراه خواهد داشت، ولی امت اسلامی هوشیار شده است و با حکمت و درایت خاصی، اراده خود را تحمیل کرده و نام اسلام را در جهان، بلند مرتبه تر کرده است.

وی انقلاب اسلامی ایران را نقطه آغازین انقلاب های عربی توصیف کرد و افزود: انقلاب ملت های عربی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند برگرفته از انقلاب مردمی ایران بود و در حقیقت، این انقلاب ها از ایران آغاز شده و در حال انتقال به سراسر جهان است.

شیخ خالد الملا سرکوب شهروندان لیبی و بحرین را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: سرکوب ملت ها توسط حکام دیکتاتور به شدت محکوم است و بنده کشتار وحشیانه ملت لیبی و بحرین را که به دست مزدوران داخلی و خارجی صورت می گیرد محکوم می کنم و این رژیم ها هیچ بهانه ای برای سرکوب شهروندان با تانک، هواپیما و سلاح های جنگی ندارند.

رئیس مجمع علمای اهل سنت، خروج سریع اشغالگران از خاک عراق را خواستار شد و تصریح کرد: تا زمانی که اشغالگران در عراق حضور داشته و در مسایل سیاسی و امنیتی کشور نقش داشته باشند آینده عراق مبهم و نگران کننده است و اگر عراق و نظام از وجود اشغالگران پاک شود و اداره کشور به صورت کامل در اختیار عراقی ها قرار گیرد می توان به آینده عراق که بسیار روشن است امیدوار باشیم.

وی ادامه داد: اشغالگران با گسترش فتنه میان گروه های سیاسی در صدد ایجاد شکاف در عراق بوده و اغلب مشکلاتی که دولت و مردم با آنها روبرو هستند ناشی از عملکرد آمریکایی هاست و اگر دخالت آنان در امور داخلی پایان عراق پایان یابد دولت به راحتی می تواند به اداره کشور بپردازد.

شیخ خالد الملا از عملکرد برخی شبکه های ماهواره ای به شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: برخی از شبکه های ماهواره ای که خود را وابسته به اسلام می دانند به شدت در حال شلعه ور ساختن آتش جنگ مذهبی هستند و تاریخ را به گونه ای دست کاری می کنند که میان امت شکاف بیاندازند./980/گ
ارسال نظرات