۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۶۷۷۴۵۸
ابتذال فرهنگی شبکه نمایش خانگی؛

جهنم زوری شبکه نمایش خانگی برای مردم

جهنم زوری شبکه نمایش خانگی برای مردم
سریال‌های بی‌نظارتی که چندی است در شبکه نمایش خانگی تولید می‌شوند، سه مقوله مهم خشم، شهوت و ترس را هدف قرار داده‌اند و پر از ابتذال هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، این روز‌ها حجم زیاد سریال‌هایی که برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌شوند و متأسفانه به دلیل عدم وجود نظارت صحیح بر روی سریال‌هایی که در این بستر عرضه و به فروش می‌رسند، به قدری است که می‌توان گفت شبکه نمایش خانگی، امروزه به ضدفرهنگ‌ترین رسانه در کشور تبدیل شده است. مقولات خشم، شهوت، رغبت و ترس از جمله مقولاتی هستند که طبق حدیثی از امام صادق (ع) درصورت کنترل شدن، آتش جهنم بر انسان حرام خواهد شد.۱

جهنم زوری شبکه نمایش خانگی برای مردم

سریال‌هایی که در این بستر تولید و عرضه می‌شوند، همگی و به‌خصوص سریال جدیدی که رامبد جوان، با حاشیه‌های تولد فرزندش در کانادا تولید کرده است، مانند شخصیت‌اش، جلف و بی‌نمک است. از آن طرف همه این سریال‌ها از مقولۀ مشترک آرایش غلیظ و شوخی‌های جنسی پر هستند. با مجموعه سریال‌هایی که در این بستر عرضه و تولید می‌شوند، این تداعی را برای مخاطب ایجاد می‌کنند که انگار شرط ساخت سریال برای شبکه نمایش خانگی، استفاده از آرایش‌های غلیظ و شوخی‌های جنسی و رکیک است.

نگاه دولت به شبکه نمایش خانگی

آقای ربیعی، سخنگوی دولت، در اظهاراتی که بنا نداشت درباره سریال گاندو بیان کند، درباره ساخت سریال‌های آزاد و خصوصی، آزادی فکر و نگاه در این‌گونه تولیدات را بدون ایراد دانسته است. حال سؤال اینجاست که پخش صحنه‌های دلخراش و خونین که حتی داعش چنین تصاویری را از رسانه‌های خود به صورت زنده و مستقیم پخش نمی‌کند، چطور در شبکه نمایش خانگی به راحتی مجوز اکران می‌گیرند؟
 
جهنم زوری شبکه نمایش خانگی برای مردم
 
مسأله رها بودن و یله بودن شبکه نمایش خانگی، در این سال‌ها یکی از معضلات و آسیب‌های فرهنگی به حساب می‌آمد. سطح تولیدات سخیف و بعضاً مستهجن که در این بستر تولید و عرضه می‌شوند و هزینه هنگفتی که بابت این گونه سریال‌ها خرج می‌شوند اگر در راستای درستی قرار بگیرند، چه بسا که دیگر حتی صدا و سیما نیاز به پخش این حجم از تبلیغات برای زنده کردن هزینه‌های تولید فیلم و سریال خود نپردازد.
 

هنر برای هنر یا هنر برای ابتذال؟

اما خرج هزینه برای فیلم‌هایی که تولید کنندگان آن به هنر برای هنر اعتقاد دارند، امروزه باعث تولید آثاری هنری بدون فکر و پشتوانه محتوایی صحیح شده است. روزی که اهالی شهر‌های ایتالیا نسبت به آثار هنری و مجسمه‌های مستهجن سکوت کردند، هیچگاه فکر نمی‌کردند که همین آثار باعث ترویج مفاسد اخلاقی در جامعه مسیحی و انحطاط آن شد که به دنبال آن رنسانس به وقوع پیوست.
 
جهنم زوری شبکه نمایش خانگی برای مردم

بررسی مصداقی مقولات شیطانی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی

سریال شبکه نمایش خانگی «مردم معمولی» که با نگاهی سرمایه سالارانه توسط رامبد جوان تولید شده و هنوز فیلم برداری و تدوین آن پایان نیافته است. البته در دو قسمتی هم که تا کنون از این سریال منتشر شده است، آثار ابتذال کاملا روشن است. آرایش غلیظ زنان، عشوه‌گری‌های آنان، رقص و موسیقی از جمله موارد ابتذالی است که می‌توان برای این سریال نامبرد.
 
سریال دیگری تحت عنوان ارتش سری که ادامه فیلم سینمایی خوب، بد، جلف است و از جمله سریالی است که در آن هم، نیرو‌های امنیتی و انتظامی به سخره گرفته شده‌اند، اما این سریال نیز همانند دیگر سریال‌های شبکه نمایش خانگی، پر از آرایش‌های غلیظ و شوخی‌های نامناسب است.
 
جهنم زوری شبکه نمایش خانگی برای مردم
 
در کنار این سریال‌ها، سریال قورباغه نیز سریال دیگری است که با سیاه نمایی از وضعیت زندگی در ایران، به نمایش خشونت و کشتار‌های بی‌رحمانه و وحشیانه می‌پردازد. فیلم‌هایی که این سریال و بعضی از سریال‌های دیگر شبکه نمایش خانگی از خشونت‌ها منتشر می‌کنند. سریال سیاوش نیز مانند سریال قورباغه با سیاه نمایی از اوضاع و نمایش صحنه‌هایی با خشونت و خشم، سریال دیگری است که در تقویت این مقوله کوشیده است.
 
سریال گیسو نیز یکی دیگر از سریال‌هایی است که در آن آرایش‌های غلیظ و خشونت وجود دارد. ملکه گدایان سریال دیگری است که در آن همین مقولات مشاهده می‌شود. پیش‌تر نیز سریال‌های آقازاده و نهنگ آبی نیز با همین مقولات زننده مواجه بودند. در سریال نهنگ آبی نیز مقوله ترس و وحشت در کنار مقوله خشم و شهوت قرار گرفته بود.
 
محمدحسین کتابی

۱- امام صادق (ع) فرمودند: «مَنْ مَلَکَ نَفْسَهُ إِذَا غَضِبَ وَ إِذَا رَغِبَ وَ إِذَا رَهِبَ وَ إِذَا اِشْتَهَى حَرَّمَ اَللَّهُ جَسَدَهُ عَلَى اَلنَّارِ؛ هر کس هنگام خشم و رغبت و ترس و شهوت، خویش را نگه دارد خداوند جسمش را بر آتش حرام کند.» تحف العقول عن آل الرسول صلی ال، ج ۲، ص ۳۶۱
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مژده خازنی
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
احسنت بیشتر به این گونه مسائل بپردازید
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
براستی ما نمیتونیم از راه درست و سالم فیلم بسازیم باید حتما ببینیم طرف مواد میزنه یا با دختر دوسته یا چ میدونم حرف چرت و پرت خوب بلده
2
0
ناشناس
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
واقعا خیلی فیلمای پوچ وبی معنی هستن همش عشق وخیانت اونم در چارچوب متاهلی زشته واقعا همچین فیلمایی برای جامعه ما بافرهنگ چندین ساله کپی فیلمای ترکیه با درصدی پوشش ونشان ندادن روابط دیگه زشته بخدا یکی جلوشونو روبگیره
ناشناس
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
مگه چه اشکالی داره دوست باشه//
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
واقعا چرت شدن؛ من چندتاشونو دیدم؛ مثل: کرگدن، دل، مانکن و ...

زده شدم. داستان هم ندارن، انگار فیلمنامه هر قسمت بعد از قسمت قبلی نوشته میشه!!!
فرم ندارن، لوکیشن ندارن، لوس و بی مزه ...
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
اینگونه صحنه ها رو توی سریال های بی محتواشون میذارن تا بگن ما هم انتلکچوال و مدرن هستیم . درصورتی که همچین سناریوهایی بیشتر نشانه فقر و عقب ماندگی فرهنگی ست . یکی از دلایل رواج روابط نامشروع در جامعه فعلی ایران ، همین سریال های به اصطلاح شبکه خانگیست ! اینها بیشتر به سریال های شبکه خیابانی میخورن تا شبکه خانگی ! تقریبا 60 تا 70 درصد محتواهاشون جوریه که نمیشه با خانواده تماشا کرد.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
افرین که به این موضوع پرداختید واقعا این دسته از فیلمها عادی جلوه دادن روابط محرم و نامحرم هست
2
0
فاطمه غرضام
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
این مثلث ها و مربع های عشقی تو عالم واقعیت هم در بین خیلی از بازیگرها عادیه چه برسه به فیلم هاشون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
وقتی تلویزیون برنامه درست و حسابی پخش نمیکنه وضعیت میشه همین
به جای اینکه این همه شبکه درست تا همش برنامه تکراری پخش کنه، تعداد شبکه ها رو کمتر کنن ولی برنامه خوب درست کنند
بارها شده که دیدم دو تا شبکه همزمان یک برنامه پخش میکنند
هدف از شبکه های شما، سلامت، امید، پویا و تماشا دقیقا چیه ؟ کجای دنیا یک شبکه درست میکنند که برنامه تکراری بقیه شبکه های رو پخش کنه
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
فقط یک سوال ازشون دارم، شمایی که بخش عمده مخاطبانتون یا از طریق دانلود یا از طریق شبکه های ماهواره ای سریال هاتون رو نگاه میکنن و عملا بازگشت مالی درستی براتون نداره. از کجا چنین بودجه هایی رو میارید برای تامین مالی همین لاکچری نمایی ها و پول دادن به سلبریتی ها یا بهتر بگم چرا همچین سرمایه گذاری هایی انجام میدید و سودتون در کجاست؟
بیاین دعا کنیم هدفشون پول شویی نباشه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
هر چی باشه باز بهتراز بعضی سریال هاست که نویسنده یه داستان 1 صفحه 40 قسمت بی معنی میکنه و اخرشم فیلم به هیچ جا نمیرسه یه سری شخصیتا اصلا معلوم نمیشه چی میشن بخوانید احضار برادر زهره یاور افرا و .......
0
0