۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۷۸۷۲۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد؛

تلاش جریان ضدانقلاب و نفاق داخلی برای بی‌رونقی انتخابات

تلاش جریان ضدانقلاب و نفاق داخلی برای بی‌رونقی انتخابات
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر تلاش برای تحقق مشارکت حداکثری، گفت: در انتخابات پیش رو دشمنان در پی ایجاد دوقطبی رأی دادن یا رأی ندادن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست شماری از مسؤولان استانی، با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات را هنر بزرگ نظام اسلامی دانست.

وی افزود: انتخابات 28 خرداد سال 1400 سی و هشتمین انتخابات در جمهوری اسلامی است و 37 انتخابات پیشین، نشان از اهتمام انقلاب و نظام اسلامی برای احترام به رأی مردم دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در همین زمینه رهبر انقلاب اسلامی می‌فرمایند: این همه انتخابات در این کشور اتّفاق افتاده است، مردم بدون هیچ ضایعه‌ای شرکت و دخالت کرده‌اند. این هنر بزرگ نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: برخلاف غالب نظام‌های سیاسی جهان‌ که نظام‌هایی هستند که بیشتر از راه‌هایی غیر مردم‌سالارانه مانند کودتا، فشار خارجی و یا نفوذ استعماری بر روی کار آمده و می‌آیند، جمهوری اسلامی در سال ۵۷ با مشارکت آحاد مختلف ملت ایران توانست از طریق یک انقلاب، رژیم استبدادی را سرنگون و نظام جمهوری را پایه‌گذاری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: با اینکه استقرار این نظام خواست همه ملت ایران بود اما ۶۰ روز بعد از انحلال رژیم سلطنتی اولین انتخابات برای تعیین شکل حکومت برگزار شد و جمهوری اسلامی با پشتوانه ۹۸ درصدی کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: به دلیل آن‌که ساختار حقوقی جمهوری اسلامی به ترتیبی تنظیم شد که همه مقام‌های حکومتی به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با رأی مردم انتخاب شوند از آن زمان نیز تاکنون شاهد برگزاری انتخابات مختلف با میانگین مشارکت بالای ۶۰ درصد هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه اظهار کرد: اما در خصوص انتخابات پیش رو با دوقطبی واقعی مهمی مواجه هستیم که همان دوقطبی رأی دادن یا رأی ندادن است.

وی افزود: آنچه در انتخابات سی و هشتم کاملاً محسوس است مسئله مشارکت حداکثری است که تبدیل به دغدغه اصلی جریان انقلاب و جریان ضدانقلاب شده است و در حقیقت دوقطبی مهم انتخابات 1400، دوقطبی رأی دادن و رأی ندادن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: از یک‌طرف جریان ضدانقلاب با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها اعم از توطئه‌های خارجی و تحرکات نفاق داخلی سعی در بی‌رونقی انتخابات دارد و در مقابل جریان انقلابی در جنگی ترکیبی و البته نامتقارن با راهبردهای انقلابی و الهی خویش سعی دارد این بار نیز مشارکتی حداکثری در تاریخ انتخابات انقلاب اسلامی ثبت کند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات