۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۷۹۲۹۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی قم مطرح کرد؛

مراسم احیا تعطیل نمی شود

مراسم احیا تعطیل نمی شود
حجت الاسلام شعبان زاده گفت: مراسم احیا به طور قطع برگزار می شود و ما این افتخار را داریم که برای وضعیت قرمز کرونایی پروتکل های ویژه ای را طراحی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شعبان زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی قم در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در این اداره برگزار شد، با اشاره به لزوم تغییر در شیوه حکمرانی گفت: روندهای جدید حکایت از تغییر در حکمرانی دارد و یکی از ویژگی های حکمرانی جدید اضافه شدن حلقه های میانی به حاکمیت و مردم است و این حلقه هایی که تا به حال مورد توجه حاکمیت قرار نگرفته، در حقیقت همین حلقه های مردمی است که با کمک این نیرروهای مردمی ظرفیت های آن فعال می شود و می توان به سمت حل مسایل حرکت کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم اظهار داشت: ویژگی دوره جدید حکمرانی نقش آفرینی بی بدیل فضای سایبری در تحولات است و سازمان تبلیغات اسلامی در مسیر تحقق اهداف خود به استفاده از ظرفیت فضای سایبری برای تحقق حکمرانی جدید اعتقاد دارد.

 وی بیان داشت: در طی 12 قرن گذشته تداوم دینداری با حرکت های مردمی بوده و هرجا اراده مردم به میدان آمده، فتوحات زیادی داشته ایم و از مشکلات عبور کرده ایم و سازمان تبلیغات به عنوان یک نهاد مردمی به دنبال این است تا با مردمی کردن تبلیغ و با مشارکت عموم مردم اهداف خود را عملیاتی کند.

حجت الاسلام شعبان زاده با اشاره به برنامه های سازمان تبلیغات در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: این برنامه ها در قالب برنامه فصل بندگی انجام می شود و پویش های متعددی در آن پیش بینی شده و سازمان بنا دارد با مشارکت مردمی نظریه دین را به تحقق عینی برساند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: سازمان تبلیغات قم به دنبال آن است تا یک شبکه مردمی ایجاد کند و در این طرح قم به 20 نقطقه تقسیم می شود تا بر این اساس با محوریت مساجد و مراکز مردم پایه شبکه تواصی بریا و دعوت به امید و حل مشکلات با اتکاء به توان داخلی شکل بگیرد.

وی گفت: محوریت برنامه مشارکت حداکثری و انتخاب درست بر پایه بیانات رهبر معظم انقلاب بوده و برای این مشارکت حداکثری باید از مردم کمک گرفت و سازمان به عنوان نهاد راهبر و تسهیل‌گر در حل مسائل مردم و گفتمان سازی عمل می کند.

حجت الاسلام شعبان زاده اظهار داشت: اولین پویشی که در سازمان برنامه ریزی شده، پویش مهرواره محله همدلی است و نقش آفرینی مردم در محلات را در مسایل محله الگوسازی می کند و افراد شاخص هرمحله را معرفی می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم از پویش دعوت به قرآن به عنوان دومین پویش این سازمان نام برد و افزود: این پویش که با محوریت محله نیروگاه برگزار می شود سعی دارد با استفاده از محافل کوچک قرآنی، به زندگی موفق و امید آفرینی کمک می کند و هر فعال قرآنی 20 نفر را در قالب یک گروه مجازی گرد هم آورده و به آموزش ساده مفاهیم قرآنی می پردازد.

وی بیان داشت: سومین پویشی که سازمان تبلیغات در ماه مبارک رمضان آن را کلید زده، پویش با من سخن بگو است که مختص بانوان قمی است و بانوان در قالب این پویش اقدام به تولید و انتشار پیام هایی از منظر زنان قمی در راستای حل مسایل و امید آفرینی می پردازند.

حجت الاسلام شعبان زاده گفت: روایت پیشرفت پویش دیگری است که از سوی بانوان قمی در حال برگزاری است و در آن از رویدادهای مختلفی از پیشرفت های بانوان رونمایی می شود تا سهم و نقش بانوان در تحولات اجتماعی به خوبی دیده شود.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی قم اظهار داشت: زیارت با معرفت حضرت معصومه(س) موجب احیاء امر اهل بیت (ع) است و اگر توانستیم امر اهل بیت(ع) را احیا کنیم، کمک می کند به سامان دادن سبک زندگی از این رو برنامه ای هم برای افزایش معرفت زائرین حضرت معصومه(س) داریم.

وی با اشاره به تجربه روضه های خانگی محرم و محافل قرآنی ابراز داشت: ما با استفاده از این تجربه به دنبال استفاده از این محافل در راستای کارآفرینی، به همرسانی جوانان در امر ازدواج و دیگر مسایل بهره می گیریم بنابراین لازم است این محافل تقویت شود و شناسایی جامعی نیز از این محافل در حال انجام است.

حجت الاسلام شعبان زاده با اشاره به فعالیت نیروهای جهادی در ماه رمضان گفت: از ابتدای ماه مبارک 15000 بسته معیشتی توسط گروه های جهادی سازمان بین نیازمندان توزیع شده و بسیاری از ائمه جماعات نیز در این امر ورود کرده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم ابراز داشت: در راستای قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا گروه های تبلیغی جهادی در بیمارستان های قم مستقر شده و به کمک کادر درمان شتافتند و برخی نیز با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و سایر نهادهای انقلابی به درمان و ترک اعتیاد معتادان کمک می کنند.

وی با اشاره به برنامه های شب های قدر تصریح کرد: به طور قطع این برنامه ها برگزار می شود و ما این افتخار را داریم که برای وضعیت قرمز کرونایی پروتکل های ویژه طراحی کرده ایم و در شب های قدر نیز برنامه ها با رعایت پروتکل ها و در فضای باز انجام می شود و می توان از ظرفیت بوستان های محله نیز در این برنامه ها استفاده کرد و قرار نیست همه در یک جا جمع شوند و هر محله می تواند برنامه خود را خواهد داشت./1399/

ارسال نظرات