۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۰۰۵۵۹
عضو مجلس خبرگان رهبری:

آیت الله بهجت زائر هر روزه حرم حضرت معصومه بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: مرقد شریف حضرت معصومه(س) همچون شمعی است که طالبان علم و معرفت را همچون پروانه به خود جذب کرده است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي


حجت الاسلام سیدمحمد واعظ موسوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزای رسا با تسلیت سالروز درگذشت حضرت معصومه(س) بیان داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) از نظر فضل و کمال به عنوان فاطمه ثانی و زینب ثانی مطرح و در عبارات بزرگان بسیار مورد تجلیل قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از شخصیت معنوی حضرت معصومه(س) در سخن ائمه(ع) مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: این تمجید ها بخاطر اوصاف فراوانی است که شخصیت حضرت به آن آراسته شده است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: حضرت معصومه(س) در کمال عفاف و در دامن پدری معصوم رشد یافته و از محضر برادر معصوم خود هم بهره‌ها برده است.

وی ادامه داد: علاقه‌ای که بین حضرت معصومه(س) و برادر بزرگوارشان حضرت امام رضا(ع) بود موجب شد تا حضرت معصومه بار سفر ببندد و به قصد مرو حرکت کند که تقدیر الهی مسیر قم را پیش روی ایشان قرار داد.

وی بیان داشت: مرقد شریف حضرت معصومه(س) همچون شمعی است که طالبان علم و معرفت را همچون پروانه به خود جذب کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: وجود حضرت معصومه (س) در قم، عظمت حوزه های علمیه را دوچندان کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: بزرگان دین و مراجع تقلید درطول سالیان متمادی در کنار سفره نور و پر فیض و برکت حضرت معصومه(س) خوشه چینی کرده و به بحث و گسترش دانش اسلامی پرداخته اند.

وی گفت: مرحوم آیت الله مرعشی نجفی سالیان سال اولین زائر حضرت معصومه(س) بودند و همواره قبل از اذان صبح به این حرم مشرف می شدند.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: بارها دیده ام که مراجع بزرگ قم با احترام فوق العاده ای به حضرت معصومه(س) به زیارت ایشان مشرف شده اند و از محضر نورانی آن حضرت بهره گرفته‌اند.

وی با اشاره به خلوص و حالت خوش آیت الله بهجت(ره) در تشرف به حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: آیت الله بهجت بعد از نماز صبح خود طبق یک برنامه روزانه از مسجد فاطمیه به سمت حرم کریمه اهلبیت(س) مشرف می شدند و زائر هر روز آن حضرت بودند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات