۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۰۲۲۴۱
مدیر حوزه علمیه باب‌الحوائج اهواز:

حضرت زهرا بهترین الگو برای اتحاد مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه باب‌الحوائج اهواز، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) بهترین و مناسب‌ترین الگو برای اتحاد و انسجام مسلمانان است.
حجاب
حجت الاسلام امین ذوالفقاری، مدیر حوزه علمیه باب‌الحوائج اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که متأسفانه جامعه امروزی ما اگر با این روند به پیش رود، در حال سوق دادن به سوی ابتذال خواهد بود، اظهار داشت: جوانان ایران اسلامی باید با گرایش به سوی سیره ائمه اطهار(ع) و کلام الهی، ریشه ابتذال و بی بند و باری را از جامعه اسلامی برچینند.

وی خاطرنشان کرد: هجمه تبلیغاتی و سرمایه گذاری هنگفت دشمنان اسلام برای تحریف اذهان و افکار جوانان به ویژه بانوان از دین مبین اسلام است که بانوان ایران اسلامی می‌توانند با برداشت صحیح و درست از سیره حیاتی حضرت فاطمه زهرا(س) تحولی شگرف و چشمگیری در زندگی خود رقم بزنند.

استاد حوزه علمیه، با تأکید بر این که جنبه‌های زن بودن حضرت فاطمه زهرا(س) برای بانوان تبیین شود، ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) مناسب‌ترین و بهترین الگو برای سعادت و سربلندی بانوان در دنیا و آخرت است و علما و روحانیان بهتر از دیگر اقشار جامعه می توانند جنبه های مختلف زندگانی ایشان را برای جامعه بازگو کنند.

وی با اشاره به این که تبیین مناسب مسأله حجاب در جامعه همت و تلاش همه ارگان‌ها را می‌طلبد، بیان داشت: تبیین و روشن گری در مسئله حجاب فقط وظیفه روحانیان و حوزه‌های علمیه نمی‌باشد بلکه تمامی ارگان‌ها، ادارات و رسانه‌های جمعی و گروهی برای تبیین و تحلیل آثار خوب عفاف و حجاب و آثار بدحجابی در جامعه باید همت و تلاش مضاعف از خود نشان بدهند.

مدیر حوزه علمیه باب‌الحوائج (ع) اهواز، اضافه کرد: روحانیان وظیفه صیانت از دین، استخراج متون دینی و اسلامی از کتب دینی و ارایه مبانی دینی در خصوص حجاب و عفاف را بر عهده دارند که در این راستا برای دوری جامعه از ابتذال و بی بند و باری همه مسؤولان و سازمان‌ها باید همت و تلاش مضاعف خود را بیشتر از گذشته انجام بدهند.

وی، ادامه داد: با توجه به تحولات منطقه خاورمیانه که با موج بیداری اسلامی و محبت اهل بیت آمیخته شده که مصداق روشن و تبیانی برای گرایش مردم به برنامه‌های دینی و مذهبی و بهره گیری از سیره ائمه اطهار(ع) برای سعادت دنیوی و اخروی می‌باشد.

حجت الاسلام ذوالفقاری، تصریح کرد: بیان کرامات و فضیلت های حضرت فاطمه زهرا(س) در مجالس ایام فاطمیه باید در دستور کار خطبا و مبلغان قرار گیرد و حضرت زهرا(س) بهترین و مناسب‌ترین الگو برای اتحاد و انسجام مسلمانان است./9461/ت303/ص
ارسال نظرات