۳۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۰۲۵۶۹
استاد حوزه علمیه مشهد:

حضرت فاطمه در کانون وحی الهی پرورش یافت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) در محیطی تربیت و رشد یافت که کانون وحی الهی بود.
تجمع بزرگ بصيرت در رواق امام خميني حرم مطهر رضوي
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام محمد سیدآبادی، شب گذشته در مراسم سوکواری شهادت حضرت صدیقه کبری(س) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره)، گفت: روایات متعددی پیرامون مقام والای حضرت زهرا(س) در کتب روایی و حدیثی شیعه وسنی وجود دارد.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در یکی از این روایات می‌فرمایند« از سلسله مردان، مردان زیادی به کمال رسیدند، اما از میان زنان، تنها چهار زن برترین و شایسته‌ترین‌اند وآن زنان آسیه، مریم، خدیجه و زهرا(س) هستند، اما زهرا(س) کامل‌ترین آن‌ها و دارای مقام والایی است».

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی، با بیان اینکه مکارم، فضائل و درس‌های حضرت زهرا(س) برای مردم بهترین الگو‌ است، تصریح کرد: آن چیزی که در وجود هر انسان جنبه الگویی دارد، استعداد آن فرد می‌باشد که در ذات و پرورش شخصیت هر انسان مؤثر است و باور‌های دینی، روایات و علم طبیعت این مسأله را تأیید کرده‌اند.

وی افزود: ذات اقدس الهی این استعداد را در وجود حضرت زهرا(س) در حد اعلایی قرار داده است.

حجت‌الاسلام سیدآبادی، تأثیرات محیطی را دومین عامل مؤثر در شکل‌گیری شخصیت انسان برشمرد، و با عنوان اینکه محیطی که انسان در آن تربیت می‌شود باید محیطی مناسب باشد، خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه(س) در محیطی تربیت و رشد یافتند که کانون وحی الهی بود.

این استاد حوزه علمیه مشهد، با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) می‌فرمایند«تمام شش فرزندی که خدا از خدیجه(س) به رسولش داد، قبل از بعثت نبی‌اکرم(ص) متولد شدند و تنها حضرت زهرا(س) بعد از بعثت به دنیا آمدند»، بیان کرد: این مسأله حاکی از آن است که خداوند متعال محیطی مناسب را برای رشد و تربیت حضرت صدیقه کبری(س) تدارک دیده است.

وی سومین عامل مؤثر در پرورش شخصیت هر انسان را عنصر اراده وکمال دانست، و اشاره کرد: حضرت فاطمه(س) در هنگام شهادت، بانویی رشیده 18 ساله است، اما از نظر معرفتی به مقامی رسیده است که حضرت محمد(ص) می‌فرمایند«ملائکه در هنگام نماز زهرا(س) به او خیره می‌شدند».

حجت‌الاسلام سیدآبادی، در ادامه عنوان کرد: رسول خدا(ص)، دختر بزرگوارشان را سیده زنان عالم معرفی می‌کنند و او را پاره تن و نور چشم خود می‌دانند، و آن بدین جهت است که هنگامی آن حضرت در محراب عبادت در برابر پروردگار قرار می‌گیرد، تمامی اعضای بدن او در برابر وجود ذات اقدس الهی در خشوع و خضوع هستند./968/د102/س

ارسال نظرات