۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۳۶۰۶
عضو خبرگان رهبری:

مردم‌سالاری دینی تنها با ولایت مطلقه فقیه تحقق می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: مردم‌سالاری دینی که ترجمه جمهوری اسلامی است، فقط با ولایت مطلقه فقیه تحقق می‌یابد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، در دیدار مسؤولان عقیدتی سیاسی سپاه عاشورا با اشاره به تداخل هفته عقیدتی سیاسی، هفته معلم و هفته کارگر افزود: این تداخل همواره مایه خیر و برکت برای جامعه اسلامی بوده است.

وی، دفاع همزمان از مرزهای اعتقادی انقلاب اسلامی و مرزهای جغرافیایی کشور را نشان دهنده ارزش والای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعتماد مقام معظم رهبری به این نهاد دانست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همچنین ولایت مطلقه فقیه را ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: مردم‌سالاری دینی که ترجمه جمهوری اسلامی است فقط با ولایت مطلقه فقیه تحقق می‌یابد.

آیت‌الله شبستری در ادامه با اشاره به اصل57 قانون اساسی در خصوص اختیارات ولایت مطلقه فقیه تصریح کرد: شرط ولایت مطلقه فقیه مدیریت، عدالت، فقاهت و مدبریت است و به همین خاطر ولی فقیه می‌تواند در تمام موضوعاتی که مصلحت کشور و مردم ایجاب می‌کند، اظهار نظر کند.

امام جمعه تبریز همچنین صدور احکام مصادره، اموال سلطنتی خاندان پهلوی، وجوب شرکت در رفراندم، تدوین قانون اساسی و حکم ارتداد جبهه ملی را از جمله موضوعاتی دانست که حضرت امام خمینی(ره‌) با ورود به جا در آنها جامعه اسلامی را از خطرهای بالقوه مصون داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اصل ولایت فقیه از کتاب و سنت استخراج شده و از اول اسلام، ولایت فقیه جزو جدایی‌ناپذیر نبوت و امامت بوده است.

آیت‌الله مجتهد شبستری در ادامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بازوی پرتوان ولایت فقیه عنوان کرد و از مسؤولان عقیدتی سیاسی سپاه عاشورا خواست تا بحث ولایت مطلقه فقیه را در کلاس‌های عقیدتی سیاسی با جدیت هر چه تمام‌تر تدریس کنند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل ولایی، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز در سخنانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را زاده انقلاب دانست و گفت: این نهاد امروز بیش از هر زمان دیگر آماده دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی، نخستین روز تشکیل نهاد عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شجره طیبه سپاه عنوان کرد و داشتن تقوی، معرفت، اخلاق و بینش سیاسی را از جمله ویژگی‌های نیروهای سپاهی عنوان کرد.

گفتنی است، در پایان این دیدار که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد جمعی از شورای فرماندهی سپاه عاشورا و مربیان رده‌های مختلف عقیدتی سیاسی حضور داشتند./935/د102/س
ارسال نظرات