۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۰۴۷۱۴

گردهمایی معاونان فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران در مشهد آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ ششمین گردهمایی معاونان فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور در مشهد آغاز شد.
  حوزه علميه خواهران کشور
مریم ناصح، مدیر پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از آغاز به کار ششمین گردهمایی معاونان فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور در مشهد خبر داد و گفت: این همایش با حضور بیش از 200 تن از معاونان مدارس علمیه سراسر کشور از امروز به مدت سه روز در محل اردوگاه ثامن الحج(ع) ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: این نشست همه ساله به منظور ارتقاء و به روزرسانی سطح فعالیت های فرهنگی مدارس علمیه خواهران برگزار می شود و امسال نیز با عنوان مدیریت فرهنگی در سه محور اخلاق، سیاست و تبلیغ آغاز شده است.

ناصح ادامه داد: شرکت کنندگان در این نشست، ضمن آشنایی با اصول مدیریت فرهنگی، در بخش اخلاقی، با شیوه های تربیتی، ساماندهی و اعزام مبلغان، اصول و مبانی سیاسی و نقش حوزه در جریان سازی های سیاسی آشنا خواهند شد.

در حجت الاسلام حسینی پناه، سرپرست مدیریت تبلیغ معاونت فرهنگی حوزه علمیه قم عصر امروز نخستین روز این همایش، با اشاره به اصول و سیا ست های تبلیغ، تبلیغ را وظیفه ذاتی وتفکیک ناپذیر حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: در انجام این رسالت عظیم، تفاوتی میان حوزه های علمیه خواهران وبرادران وجود ندارد.

وی با تأکید حفظ استقلال و شأن وجایگاه حوزه های علمیه خواهران ابراز داشت: آماده کردن طلاب برای امر تبلیغ، آموزش محتوا و مهارت تبلیغ، تهذیب، دانش و علم، شناسایی مراکز متقاضی خدمات تبلیغی از حوزه و تشکیل شناسنامه وپرونده تبلیغی طلاب و فارغ التحصیلان حوزه را از مواردی برشمرد که در حفظ این استقلال و جایگاه حوزه خواهران موثر هستند.

همچنین حجت الاسلام پژمانفر در ادامه این همایش، ضمن مقایسه تطبیقی تبلیغ در پیش وپس از انقلاب تصریح کرد: باید فرصتی مناسب از وقت زنده طلاب و جدا از برنامه آموزشی انان را در اختیار برنامه های فرهنگی تربیتی حوزه باشد وگرنه با نظام اموزش فعلی حوزه ها، ما به سمت اموزش عالی پیش می رویم. /930/پ202/ص
ارسال نظرات