۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۰۸۳
رهبر شیعیان بحرین:

مقامات بحرین باید منتظر انفجار خشم ملت باشند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر دراز بحرین، اصلاحات را تنها راه رسیدن به دموکراسی توصیف کرد و مقامات بحرین را نسبت به انفجار خشم ملت برحذر داشت.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به عدم تغییر مواضع نظام آل خلیفه گفت: ملت های عربی به دلیل ستم های فراوانی که متحمل شدند به جنبش و قیام برای سرنگونی نظام ها دست زده اند، مردم بحرین نیز که سال هاست منادی تغییر و اصلاحات هستند در اعتراض به وضعیت نامطلوب سیاسی بپا خواستند، لیکن آنچه هم اکنون در سخنان مقامات مشاهده می شود تفاوتی با دوره قبل از قیام ندارد.

وی افزود: شهروندان بحرینی به صورت مسالمت آمیز در پی اصلاح وضع موجود کشور و نجات وطن از وضعیت موجود هستند، ولی سینه مقامات تنگ تر از آن بود که این خواسته را تحمل کنند و به شیوه های غیرقابل قبول برای پایان دادن به بحران دست زده اند.

آیت الله عیسی قاسم ضمن تاکید بر ادامه قیام به صورت مسالمت آمیز تصریح کرد: ما همچنان بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات تاکید می کنیم، لیکن سوالی که از همه جهانیان و وجدان های بیدار جهان دارم اینست که آیا مسالمت آمیز بودن تنها به ملت ها تعلق دارد و حکام می توانند هر اقدامی که می خواهند انجام دهند و از ترفندهای خشن و تنش زا استفاده کنند.

رهبر شیعیان بحرین اظهار داشت: اصلاحاتی که ملت بحرین در پی آن است خواسته همه جهانیان بوده و تنها راه رسیدن به دموکراسی که رای ملت در آن مورد احترام قرار می گیرد است، دموکراسی سبب می شود تا نقش ملت در جامعه پررنگ شده و توانایی ایستادگی در برابر قدرت و زورگویی و همچنین ریشه کن شدن فتنه در میان قشرهای مختلف جامعه را داشته باشند.

وی تاکید کرد: بی نیازی بحرین به اصلاحات محال است و تا هنگامی که اصلاحات در کشور اجرا نشود نمی توان بر فتنه هایی که وطن را می سوزاند چیره شد و پیشرفت و ثبات در بحرین محقق نشده و خشونت و تروریسم همچنان بر کشور مسلط خواهد ماند.

شیخ عیسی قاسم با اشاره به تحولات کشورهای عربی بیان داشت: تجربه کشورهای عربی ثابت کرده است که سیاست خشونت عامل گسترش خشونت و سیاست قلع و قمع سبب گسترش ناامنی در جامه می شود. این اقدامات که به دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور منجر خواهد شد کشور را در آستانه ویرانی قرار می دهد.

خطیب جمعه شهر دراز بحرین اقدامات خشن رژیم آل خلیفه علیه شهروندان را محکوم کرد و خاطر نشان ساخت: اگر خشونت و کشتار صدها و هزاران تن از مردم به سکوت مردم منجر می شد حکام سایر کشورها می توانستند از سرنگونی نجات پیدا کنند، مقامات بحرین در صورتی که از ثروت کشور برای امنیت استفاده نکنند و تنها در پی تضعیف و تفرقه میان مردم نباشند باید منتظر انفجار خشم ملت باشند./980/ب902/گ
ارسال نظرات