۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۰۵۱۹۲
امام جمعه اراک:

شیخ عبدالکریم حائری از پیشتازان مقابله با تفکر مکتب ایرانی است

خبر گزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تا زمانی که دین اسلام پابرجاست و سید حسن نصر الله فریاد می‌زند، آیت الله سیستانی روشنگری می کند، مقام معظم رهبری سکان‌دار کشتی انقلاب در طوفان‌های سخت است، همه کسانی که حتی کوچکترین نقشی در ثمر رسیدن نظام اسلامی داشته‌اند در اجر و ثواب آن شریک هستند.
حجت الاسلام و المسلمين دري نجف آبادي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، شب گذشته در جمع طلاب مدرسه علمیه حقانی نقش رهبری و زعامت را در جامعه اسلامی بسیار مهم و کلیدی خواند وافزود: در زمان ائمه معصومین علیهم السلام این مسؤولیت با ایشان بود و در زمان غیبت نواب آنها مشعل‌داران هدایت بودند.

وی زکریا بن آدم را به عنوان نماینده امام رضا (ع) در قم معرفی کرد و گفت: مسؤولیت صیانت و پاسداری از فرهنگ علوی با نواب بوده است و در این راه شهدای بسیاری تقدیم اسلام شد تا بنیان اسلام حفظ شود و فقاهت اسلامی دست به دست بگردد و جامعه بدون راهنما نماند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، حرم حضرت معصومه (س)، قبرستان شیخان، قبور امام زادگان و حرم عبدالعظیم حسنی را چراغ‌های روشن دانست و اظهار داشت: با هدایت این بزرگوارن اهداف غدیر و عاشورا به نسل های بعدی رسید و مصون از گزند دشمنان ماند.

امام جمعه اراک شخصیت هایی همچون شیخ مفید، خواجه نصیرالدین طوسی، سید رضی و سید مرتضی را به عنوان قلل بلند فقاهت و معرفت معرفی کرد و گفت: اینها الگوهایی هستند که در عالم نظیر ندارند. از ویژگی های شاخص آنها ولایت‌پذیریشان بود و اینکه خود را در برابر امام خود هیچ می‌دانستند.

آیت الله دری نجف آبادی از مرحوم شیخ عبدالکریم حائری به عنوان یکی از شخصیت های تاثیرگذار در پیشبرد اهداف اسلام نام برد و ادامه داد: مدرسه فیضیه تبدیل به مخروبه شده بود. ایشان همزمان با کودتای رضا خان حوزه قم را احیا کرد و در مقابل مکتب ایرانی و سازمان پرورش افکار آن دوره شروع به کار کرد.

وی افزود: رضاخان می‌خواست فرهنگ آتاترک را در ایران پیاده کند و آیت الله حائری تلاش کرد تا فرهنگ اسلامی پا برجابماند. عرصه برای فعالیت علما به شدت تنگ و سخت بود تا آنجا که منبرها تعطیل شد و عمامه از سر روحانی ها برداشتند و بهلول ها به افغانستان و جاهای دیگر پناه بردند. رفت و آمد طلاب در تاریکی شب و صبح زود بود تا از دست قزاق ها در امان باشند.

آیت الله دری نجف آبادی نتیجه مجاهدت‌های آیت الله حائری را تربیت علمایی همچون آیت الله اراکی، امام (ره)، آیت الله مرعشی ،علامه طباطبایی، شیخ عباس قمی و شیخ عباس تهرانی دانست و اذعان داشت: هرکدام از آنها به تنهایی وزنه ای برای اسلام به حساب می آیند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تا زمانی که دین اسلام پابرجاست و سید حسن نصر الله فریاد می‌زند، آیت الله سیستانی روشنگری می کند، مقام معظم رهبری سکان‌دار کشتی انقلاب در طوفان‌های سخت است، همه کسانی که حتی کوچکترین نقشی در ثمر رسیدن نظام اسلامی داشته‌اند در اجر و ثواب آن شریک هستند.

امام جمعه اراک در بخش دیگر سخنان خود به نقش حوزه علمیه در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: همین مدرسه حقانی که به دست آیت الله میلانی و به همت شهید بهشتی و شهید قدوسی راه اندازی شده است، بیش از هشتاد شهید به انقلاب تقدیم کرد.

وی ادامه داد: حوزه کسانی همچون شهید محلاتی، عبدالله میثمی و برادرش، شهید منتظری و هزاران شهید روحانی را در جنگ تحمیلی فدای آرمانهای بلند انقلاب کرد و ایشان همچون مولا و مقتدایشان ندای فزت و رب الکعبه سردادند./928/پ202/ع

ارسال نظرات