۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۰۵۴۱۳
حجت الاسلام فلاح‌زاده:

موفقیت‌های نظام اسلامی مدیون وجود ولایت فقیه‌ است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سبب رهبری حضرت امام(ره) و پشتیبانی مردم به پیروزی رسید، امروز نیز همه موفقیـ‌ت‌های نظام به برکت ولایت فقیه است.
حجت الاسلام محمدحسين فلاح زاده
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، حجت الاسلام محمد حسین فلاح زاده محقق و استاد حوزه و دانشگاه در مراسم تقدیر از اعضای هیئت علمی و اساتید زن دانشگاه تبریز با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت فاطمه‌(س) گفت: بررسی زندگی این بانوی بزرگ اسلام به خوبی بیانگر آنست که این شخصیت به خوبی می تواند الگویی برای تمامی زنان و مردان باشد البته برای دستیابی به ابعاد مختلف زندگی آن حضرت باید بیشتر مطالعه کنیم و درک درستی از ایشان و شیوه زندگی وی پیدا نماییم.

وی با بیان روایاتی از ائمه اطهار به برخی از خصوصیات حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: سخنان و رفتار آن حضرت آنقدر حکیمانه است که پس از هزار سال هم برای ما تازگی دارد و اگر میلیون ها سال هم بگذرد طراوت آن بر جا می‌ماند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه دین اسلام را یک مکتب اجتماع محور خواند و گفت: وقتی صحبت از دینداری می شود ذهن ها در ابتدا به واجبات دین مانند نماز و روزه معطوف می‌شود هرچند که عمل به آنها هم زندگی اجتماعی بشر را نیز اصلاح خواهد کرد.

وی، با اشاره به آموزه های دین اسلام نقش رهبر را در هدایت جامعه یادآور شد و گفت: دین اسلام نقش ویژه‌ای برای رهبری قایل بوده و به همین خاطر بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به واسطه رهبری حضرت امام(ره) و پشتیبانی مردم به پیروزی رسید، امروز نیز تمام توفیقات نظام به برکت ولایت فقیه است.

رییس دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن تبریک روز زن، ولادت حضرت زهرا(س) و آزادی فتح خرمشهر از سوی رزمندگان اسلام گفت: آزادی خرمشهر برای رژیم بعثی عراق آنقدر اهمیت داشت که صدام تاکید کرده بود اگر ایرانیان خرمشهر را باز پس بگیرند کلید بصره را در اختیار ایرانیان قرار خواهد داد.

سید محمد تقی علوی با بیان اینکه رژیم بعثی عراق برای از دست ندادن خرمشهر بیش از 30 هزار نیرو به اندازه 12 لشکر در آن منطقه مستقرکرده بود، یادآور شد: با آزادی خرمشهر اقتدار ملت ایران به دنیا ثابت شد بطوریکه بعد از آن نحوه برخورد مسئولان سیاسی و نظامی کشورهای منطقه و جهان با جمهوری اسلامی ایران به کلی تغییر پیدا کرد و خواستار صلح و پرداخت غرامت به ایران شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون این دانشگاه روزهای آرام، با نشاط و پر از امید را سپری می کند تصریح کرد: سال گذشته این دانشگاه در عرصه¬های مختلف دستاوردهای خیلی زیادی داشته است که از جمله اینها می توان به انتخاب بین 10 دانشگاه برتر اشاره نمود که بخش مهمی از این موفقیت ها در نتیجه پشتیبانی و تلاش کارکنان بوده است.

علوی با اشاره به اینکه کارکنان دانشگاه تبریز با همت و تلاش صادقانه خود در تمامی موفقیت های آن در عرصه های مختلف سهیم بوده اند، افزود: در این بین کارکنان زن احساس مسؤولیت بیشتری در فعالیت ها از خود نشان داده اند که باید قدردان تلاش آنان بود.

وی در ادامه به بحث تکریم ارباب رجوع و احترام به مراجعه کنندگان دانشگاه اشاره کرد و گفت: بحث تکریم ارباب رجوع به منظور پاسداشت کرامت انسانی است چرا که در صورت جلب رضایت ارباب رجوع، خدمت به مراجعه کنندگان و هدایت و راهنمایی درست آنان است که وجدان ما به آرامش می‌رسد که باید در این زمینه احساس مسئولیت بیشری داشته باشیم.

همین گزارش حاکی است در پایان این مراسم که از سوی مشاور رییس دانشگاه در امور بانوان، روابط عمومی دانشگاه تبریز و با استقبال گسترده اعضای هیئت علمی و کارکنان زن این دانشگاه برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از 40 کارمند و عضو هیئت علمی زن نمونه واحدهای مختلف دانشگاه تجلیل شد.

اجرای قطعات حماسی به مناسبت فتح خرمشهر توسط گروه رزم‌نوازان لشگر 21 حمزه آذربایجان، پخش کلیپ، اجرای نمایش و برگزاری مسابقه فرهنگی از دیگر بخش‌های این مراسم بود./935/د103/س
ارسال نظرات