۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۰۶۲۹۵
آیت الله شبستری:

دوری از قرآن بزرگ‌ترین مشکل بشر امروز است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: دوری از آموزه‌های قرآنی و آیات حیات بخش الهی مهم‌ترین عامل معضلات امروز بشریت است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن و نهج ‌البلاغه مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی تبریز‌ اظهار داشت: اگر بشر امروز با معضلات و مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است، حقیقت را باید در عدم توجه به آموزه‌های قرآنی جستجو کرد.

وی خاطر‌نشان کرد: مسلمانان جهان امروز در شرایطی علیه نظام سلطه و دیکتاتورهای دست نشانده دست به جهاد و انقلاب اسلامی زده‌اند، که قرآن کریم بیش از 1400 سال قبل مسلمانان آزاده جهان را به قیام علیه طاغوتیان و گسترش عدل و داد سفارش کرده بود.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که در ماه‌های اخیر شاهد تفسیر آیات الهی در ممالک اسلامی هستیم، گفت: توجه بیش از پیش جهانیان به کتاب حیات‌بخش مسلمانان، نشان از درک و آگاهی مردم حقیقت طلب از چهره واقعی اسلام است، البته فروش کتاب قرآن در کشورهای آمریکایی و اروپایی در شرایطی افزایش یافته که شاهد تبلیغات گسترده و سوء رسانه‌های نظام سلطه علیه اسلام هستیم.

آیت الله شبستری در ادامه قرآن را منشور حقوق بشر معرفی کرد و اظهار داشت: امروز غرب در حالی دم از حقوق بشر و اخلاقیات می‌زند، که اگر اعمال خود را با مضامین قرآنی مقایسه کند، مشخص خواهد شد که غرب بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است.

وی با بیان این‌که غرب بویی از حقوق بشر و اخلاقیات نبرده‌ است، تصریح کرد: اخلاق و تهذیب نفس عمده‌ترین بخش توجهات قرآن و نهج البلاغه است، بشریت باید بیش از گذشته نسبت به درک مفاهیم متعالی این دو کتاب ارزشمند اهتمام داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که عمل به مضامین قرآن و نهج ‌البلاغه سعادت دنیوی و اخروی را به دنبال دارد، اظهار داشت: این دو کتاب چراغ راه هدایت، فصاحت و بلاغت هستند که عمل به آموزه‌های آن بشریت را از گمراهی و ضلالت نجات خواهد داد.

گفتنی است، مسابقات قرآن و نهج ‌البلاغه مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی تبریز در دو بخش خواهران و برادران به مدت سه روز در تبریز برگزار خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات