۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۲۸۷
عضو شورای استانی حوزه ‌علمیه آذربایجان غربی:

تبدیل مساجد به قطب پویای اطلاع‌رسانی دینی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: مساجد به عنوان اولین پایگاه فکری و علمی جهان اسلام بوده است و ما باید با بهره‌گیری از روش‌های به روز تبلیغی همچنان این اماکن معنوی را به عنوان قطب پویای اطلاع رسانی حفظ کنیم.
حجت الاسلام فخري مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي
حجت الاسلام سیدمحمدفخری، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی و عضو شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: آسیب‌شناسی باید و نبایدهای حوزه تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی برای جلوگیری از خرافه و انحرافات به بستر معارف اسلامی ضروری است.

وی با تأکید بر نقش اطلاع رسانی و تبلیغ درست در اجرای احکام و معارف دینی‌ تصریح کرد: با توجه به این‌که باید و نبایدهای دینی ریشه در اعتقادات و باورهای دینی داشته و دین حاوی دستورالعمل های عملی برای دستیابی فرد به زندگی مطلوب است، آگاهی بخشی درست از مفاهیم دین اسلام می‌تواند فرد و جامعه را در کنار هم به سوی تعالی سوق دهد.

حجت الاسلام فخری، در ادامه به ارتباط تنگاتنگ تبلیغ و فراگیر‌شدن رفتاری شاخص در جامعه اشاره کرد و افزود: امروزه جوامع مختلف از ابزارهای گوناگون تبلیغی برای احاطه بر گستره فکری و حتی تغییر الگوهای رفتار شخصی و اجتماعی استفاده می‌کنند و این مطلب گویای جایگاه کلیدی تبلیغ و اطلاع‌رسانی در تغییر نگرش‌ها، رفتارها در شرایط کنونی است.

تاکید بر پویایی مساجد در اطلاع رسانی دینی

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان این‌که لازمه دستیابی به نتایج موفقیت آمیز در اطلاع رسانی و تبلیغ دینی استفاده از ابزارهای کارآمد در این عرصه است، تأکید کرد: با توجه به پیشرفت‌های موجود در عرصه ارتباطات و اطلاع‌رسانی باید از فضای مجازی به عنوان یک فرصت در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی استفاده کنیم.

این مقام مسؤول با تأکید بر ضرورت حفظ جایگاه مساجد در تبلیغات دینی‌ یادآور شد: مساجد به عنوان اولین پایگاه فکری و علمی جهان اسلام در همه حال مورد توجه دشمنان اسلام بوده است و ما باید با بهره‌گیری از روش‌های به روز تبلیغی همچنان این اماکن معنوی را به عنوان قطب پویای اطلاع رسانی در جامعه دینی حفظ کنیم./936/ت302/س
ارسال نظرات