۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۷۳۶۵
مدیر رادیو معارف:

وجود نهادهای مختلف تبلیغی موجب رقابت و رشد امر تبلیغ می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر رادیو معارف با اشاره به ضرورت وجود یک دستگاه هماهنگ کننده بین نهادهای تبلیغی کشور در سطح کلان تأکید کرد: با تشکیل این نهاد، کارهای تبلیغاتی کشور منسجم‌تر می‌شود، اگر مبلغی که به صورت چهره به چهره تبلیغ می‌کند، یا صدا و سیما و رسانه‌های مکتوب همه یک بحث را به طور هماهنگ کار می‌کردند آثار و نتایج بهتری مشاهده می‌شد.
حجت الاسلام لطفي نياسر


حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر، مدیر رادیو معارف، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: اگر نهاد یا واحدی تشکیل شود که در سطح کلان، کار تبلیغات دینی در کشور را منسجم‌تر می‌کرد به نتایج بهتری می‌رسیدیم.

وی در ادامه افزود: با نگاهی به حملات پیاپی دشمن در عرصه جنگ نرم به جوانان و مردم، کارکرد دستگاه‌های تبلیغی ما روشن می‌شود، حرکت گسترده دشمن علیه اسلام و نظام اسلامی با استفاده از فرهنگ های مختلف هرچند تاثراتی بر جامعه داشته ولی این تأثیرگذاری متناسب با حرکت و هجوم آنها نبوده است.

حجت الاسلام لطفی نیاسر اظهار داشت: این مطلب نشانگر آن است که دستگاه‌های تبلیغی ما در بخش‌های مختلف توانسته‌اند اقدامات و کارهای زیادی انجام دهند، البته نقدهایی هم به عملکرد این دستگاه ها وارد است که باید در آینده مرتفع شود.

وی خاطر نشان کرد: کار تبلیغات دینی به گونه ای است که در بخشی از آن موازی کاری طبیعی است، به این معنا که هر مجموعه مخاطبان خاص خود را دارد و برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را ویژه مخاطبان خاص خود انجام می‌دهد.

مدیر رادیو معارف یادآور شد: در ابتدای کار، فعالیت‌ها و برنامه‌ها به نوعی شبیه هم هستند اما در نقطه هدف، کار موازی نیست و هر مجموعه مخاطبان ویژه خود را دارد.

وی با اشاره به ضرورت وجود یک دستگاه هماهنگ کننده بین نهادهای تبلیغی کشور در سطح کلان تأکید کرد: با تشکیل این نهاد، کارهای تبلیغاتی کشور منسجم‌تر می‌شود یعنی اگر مبلغی که به صورت چهره به چهره تبلیغ می کند، یا صدا و سیما و رسانه های مکتوب همه یک بحث و موضوع را به طور هماهنگ کار می کردند و فضای تبلیغی کشور را به یک سمت می بردند، آثار و نتایج بهتری مشاهده می‌شد.

دبیر شورای معارف صدای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، به منظور هماهنگی بین شبکه‌های بیست‌گانه رادیویی در بحث‌های دینی، شورای معارف صدا شکل گرفت،‌ در این شورا موضوعات دینی شناسایی و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، سپس هر کدام از رادیوها براساس وظایف و مأموریتی که دارند، به آن بحث می پردازند.

وی با بیان این که اعتقادی به تجمیع دستگاه های تبلیغی ندارم، گفت: در صورت تجمیع نهادهای تبلیغی در یک نهاد، آْسیب‌ها و موفق نبودن آن نهاد تبدیل به آسیب در همه تبلیغ دینی می شود، وجود نهادهای مختلف تبلیغی موجب رقابت در بین آنها می‌شود و درصورت کم کاری یک نهاد، این کم کاری از سوی نهادهای دیگر جبران می شود.

حجت الاسلام نیاسر در پایان گفت: اگر بتوانیم وظایف دستگاه ها را تنظیم کرده و بازنگری کنیم و هر کدام از نهادهای تبلیغی وظایف مشخصی به عهده داشته باشند، شاهد وضعیت بهتری در عملکرد دستگاه‌های تبلیغی هستیم./919/ت302/ع

ارسال نظرات