۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۰۹۴۱۹
در مراسم رونمایی از سایت واعظون صورت گرفت؛

تذکر آیت الله استادی برای استفاده از نام‌های فارسی

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی رسمی از پایگاه آموزشی و پژوهشی واعظون وابسته به پژوهشکده باقرالعلوم(ع) که با حضور آیت الله استادی برگزار شد، حاشیه هایی را به همراه داشت.
رونمايي از پايگاه اينترنتي آموزشي و پژوهشي واعظون


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در مراسم رونمایی از پایگاه اینترنتی آموزشی پژوهشی واعظون وابسته به پژوهشکده باقرالعلوم قم که پیش از ظهر یکشنبه با حضور آیت الله استادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، حاشیه‌های جالبی به همراه داشت.

آیت الله رضا استادی سخنرانی خود را با چند تذکر و انتقاد محترمانه از مسؤولان برگزاری این مراسم شروع کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابتدا تذکری نسبت به نام این پایگاه داد و خطاب به مسؤولان آن گفت: با توجه به تاکید فرهنگستان زبان و ادب فارسی مبنی بر استفاده از نام‌های فارسی، من نمی دانم چرا شما اسم این سایت را واعظون گذاشته اید و چرا واعظین و یا واعظان و یا مبلغان نگذاشته اید.

تذکر دیگر آیت الله استادی نسبت به بی نظمی موجود در جلسه رونمایی بود، در حالی که جمعیت حاضر در سالن هر یک در جایی نشسته بودند، آیت الله استادی این وضعیت را جالب ندانست و با توصیف کردن آن به لشکر شکست خورده، از مسؤولان برگزاری این همایش خواست ترتیبی اتخاذ کنند که در سایر همایش ها از این اتفاقات نیفتد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این خصوص گفت: حالا برای ما نمی خواهید از صندلی هایتان بلند شوید، اما اگر دوباره همایش داشتید ابتدا ردیف های جلو را پر کنید تا مجلس نظم خاصی داشته باشد و این گونه توی ذوق نزند.

وی ادامه داد: منظم نشستن کار را برای تصویربرداران مراسم نیز راحت تر می‌کند.

آیت الله استادی همچنین با ابرازخرسندی از حضور خود در این مراسم، راه اندازی این گونه سامانه ها و پایگاه ها را در جهت رفع آسیب های تبلیغ و ارائه محتوا و خوراک‌های لازم به مبلغان و روحانیان مؤثر دانست.

وی در عین حال ابرازداشت: من نمی دانم در بین این همه خطیب و شخصیت چرا بنده برای حضور در این مراسم دعوت شده ام.

آیت الله استادی همچنین توصیه هایی به مسؤولان و دست اندرکاران پایگاه آموزشی پژوهشی واعظون ارائه کرد و از آنها خواست به غنی، متقن و مستدل بودن مطالب و محتواهایی که به عنوان خوارک علمی برای مبلغان در سایت قرار داده می شود، بیش از پیش توجه کنند. /924/پ203/ع

ارسال نظرات