۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۱۵۸۹
نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

ضدیت با آمریکا و اسراییل جوهره اصلی خیزش‌های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی، ضدیت با آمریکا و اسراییل را جوهره اصلی خیزش های اسلامی دانست.
دکتر صدر، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي دکتر صدر، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید شهاب‌الدین صدر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در پایان راهپیمایی روز قدس اهواز در سخنانی وضعیت کنونی دنیا را شرایطی خاص و استثنایی توصیف کرد و اظهار داشت: در برهه کنونی جمهوری اسلامی فقط متعلق به ما مردم ایران نیست و همانطور که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند جمهوری اسلامی نقطه امید همه قیام‌های مردمی در شمال آفریقا، خاورمیانه و حتی اروپا است.

وی افزود: چه کسی فکر می‌کرد رژیم نامبارک حسنی مبارک دیکتاتور مصر و هم پیمانانش سقوط کنند و امروز در قفس در مقابل دیدگان مردم محاکمه گردد؛ از این رو محاکمه مبارک محاکمه تنها یک حاکم وابسته و مزدور نیست بلکه محاکمه اسراییل و آمریکا و یک دستاورد برای ملت‌های مسلمان است.
صدر با اشاره به اینکه روز قدس امسال متفاوت از سال‌های گذشته است، تصریح کرد: امسال مردم لیبی هم در راهپیمایی روز قدس شرکت دارند و چه کسی گمان می‌کرد قذافی که روزگاری داعیه رهبری جهان اسلام را داشت اینگونه خفت بار سقوط کند.

صدر یکی از جنایات قذافی را ربودن امام موسی صدر عنوان کرد و گفت: 32 سال است که امام موسی صدر به دست رژیم قذافی ربوده شده و در زندان‌های مختلف تحت فشار و شکنجه عمال این رژیم بوده که در برهه کنونی این جنایتکار تاریخ باید پاسخگوی این اقدام ننگین خود و خارج کردن رهبر مسلمانان منطقه از میان ملتش باشد.

وی به افتخارات و پیشرفت‌های کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب به ویژه سال‌‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: امروز با وجود همه تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران، کشورمان در تمام زمینه‌ها شاهد شکوفایی و پیشرفت چشمگیر است و در عرصه‌های مختلف با دیگران رقابت می‌کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، کسب رتبه ‌های بالا در تولید علم و نیز جهش چشم‌گیر در فناوری دانش هسته‌ای و دستیابی به جایگاه برتر در میان 10 کشور دنیا را در این تکنولوژی یادآور شد و گفت: به برکت روحیه انقلابی مردم و تلاش و کوشش نخبگان امروز ایران از نظر علمی در جایگاه رفیعی قرار گرفته است.

وی به پیشرفت‌های حاصله جمهوری اسلامی ایران در عرصه تسلیحات نظامی اشاره کرد و افزود: امروز غرب و اروپا اعتراف کرده‌اند که نمی‌توانند تسلیحات نظامی و امنیتی ایران را متوقف کنند و جمهوری اسلامی به جایی رسیده که اگر بخواهد می‌تواند انقلاب‌های دنیا را در بخش تسلیحات نظامی یاری کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در زیر بیرق اسلام، آزادی و استقلال را به دست آورده و با سرعت در مسیر پیشرفت و کسب آخرین فناوری‌های روز دنیا حرکت می‌کند و الگویی مناسب برای همه جهانیان است.

وی تصریح کرد: امروز شیعیان بحرین، یمن، لیبی با شعار الله اکبر از مساجد به سمت مقاصد خود حرکت می‌کنند و این نشان می‌دهد که دین می‌تواند باعث حرکت و پیشرفت شود و پیروزی ملت‌ها را به ارمغان آورد؛ از این رو دشمن با همه تبلیغات خود تلاش می‌کند نشان دهد که دین مانع پیشرفت ملت‌هاست.

صدر ادامه داد: خیزش اسلامی در دنیا جدی است و این قیام‌‌های مردمی و خودجوش با انگیزه اسلامی برای دست یافتن ملت‌ها به استقلال و آزادی و حرکت آنها در مسیر پیشرفت شکل گرفته و هر روز موفق‌تر از قبل خواهد بود. از ملت‌های مسلمان در حال قیام می‌خواهیم با همین بینش و بصیرت و هوشیاری مسیر حرکت اسلامی خود را با اقتدار ادامه دهند و مطمئن باشند که به آرمان‌های خود دست خواهند یافت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش غرب برای کنترل این حرکت‌ها در جهان اسلام و ایجاد شخصیت‌های کاذب در این کشورها نتیجه نداد؛ چرا که جوهره حرکت آنها ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی است.

وی بیداری دشمن و طرح نقشه برای تسلط بر کشورها را به کشورهای مسلمان عربی گوشزد کرد و گفت: اکنون که دشمن با جنگ سرد و نرم و تلاش برای رخنه در اقشار جامعه و تخریب ارزش‌ها در میان ملت‌ها وارد صحنه شده باید هوشیار تر از گذشته باشیم و در تمام عرصه‌ها به مسایل اساسی توجه کنیم./9461/
پ202/ص
ارسال نظرات