۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۶۵۷
آیت الله شفیعی:

پیروی از سیره امام خمینی در گرو اطاعت از مقام معظم رهبری است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی، پیروی از سیره امام خمینی(ره) را در گرو اطاعت از مقام معظم رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: کسانی که امام راحل را الگو قرار داده اند ؛ اگر با مقام معظم رهبری کنار نیایند در خط ولایت نیستند.
آيت الله شفيعي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در جمع مردم اهواز اظهار داشت: انسان خوب را همه دوست دارند ولی آنچه که لازم است اعتقاد به علی ابن ابیطالب و اهل بیت(ع) است و این اعتقاد عبارت است از این که معتقد باشیم ولایت پیامبر(ص) بلافاصله بعد از وفات ایشان به حضرت علی(ع) رسیده باشد.

وی با تأکید بر این که ما به امامت قائلیم نه خلافت، بیان داشت: خلافت بخشی از امامت است که اگر امامت را پذیرفتیم به منزله پذیرش خلافت نیز است.

آیت الله شفیعی، با اشاره به این که جمیع علما معتقدند که ولایت شرط صحت اعمال انسان است، افزود: بدون ولایت مولای متقیان هیچ عملی از انسان پذیرفته نخواهد شد. اکثریت محققان نیز بر این معتقدند که اعمال بدون ولایت نزد خداوند تبارک و تعالی مقبول نیست؛ از این رو شاید شخصی نماز و روزه را بجا آورد؛ ولی آن اثر محسوسی در عبادت منوط به ولایت حضرت علی(ع) است.

وی اضافه کرد: خداوند متعال می فرمایند که نماز زمانی ناهی از منکر و روزه زمانی سپری در برابر آتش است که شما بندگان ولایت حضرت علی(ع) را قبول داشته باشید.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که در این برهه افراد زیادی دم از خط امام خمینی(ره) می زنند، اظهار داشت: کسانی که امام خمینی(ره) را الگو قرار داده اند؛‌اگر با مقام معظم رهبری امام خامنه ای کنار نیایند در خط ولایت نیستند. اگر دم از امام خمینی(ره) می زنیم باید همه چیز ایشان را قبول داشته باشیم و نباید بر اثر سلایق شخصی و فردی خود عمل کنیم.

وی انتخاب مقام معظم رهبری از سوی امام خمینی(ره) را بزرگ ترین خدمت ایشان دانست و خاطرنشان کرد: چرا نباید این مسئله را قبول کنیم زیرا تجلی امامت در رهبری است؛ از این رو با دوست داری، اطاعت و پیروی از رهبری خود به خود امام را پذیرفته ایم.

آیت‌الله شفیعی خطاب به اصلاح طلبان، ابراز داشت: کسانی که اطلاح طلب نام گرفته اند ابتدا باید عقاید اسلامی خود را اصلاح کنند و ولایت را خوب درک کنند سپس دنبال مسایل دیگر بروند اگر اینطور شد دیگر مسئله ای نخواهد ماند و همه چیز حل می شود.

وی با بیان این که تا ولایت حضرت علی(ع) نباشد هیچ چیز دیگر وجود نخواهد داشت، اذعان داشت: هرکسی که می خواهد درباره این مسأله تجدید نظر کند برود این کار را انجام دهد؛ ولی همگان به یاد داشته باشند که در برهه کنونی ولایت شرط همه امورات است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: کسی که به دنبال یافتن رفتار و کردار پیامبر(ص) است باید آنها را در وجود مبارک حضرت علی(ع) جستجو کند. کسانی که دم از امام خمینی(ره) می زنند باید امام خامنه ای را قبول داشته باشند، شرعاً، اسلاماً، فقهاً و اعتقاداً قبول امام خمینی (ره) فقط از طریق مقام معظم رهبری است./9461/پ202/ص
ارسال نظرات