۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۲۸۸
معاون فرهنگی اوقاف کشور:

713 روحانی مستقر در بقاع متبرکه حضور دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حضور 713 روحانی ثابت ومستقر در بقاع متبرکه گفت: بیش از هزار جلسه تفسیر قرآن در سطوح مختلف در ماه مبارک رمضان در این مکان ها برگزار شد.
حجت الاسلام احمد شرفخاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، روز گذشته در مراسم اختتامیه هفتمین دوره آموزشی توجیهی مسؤولان فرهنگی ادارات کل اوقاف کشور در مجتمع فدک مشهد گفت: در این دوره که از 12 شهریورماه آغاز شد، 135 تن از مدیران ومسوولان فرهنگی اوقاف در دو نوبت صبح و عصر به صورت کارگاهی آموزش دیدند.

وی افزود: مدیریت فرهنگی، ترویج فرهنگ وقف، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، چالش ها و رویکردها در خصوص جنگ نرم، نقد فیلم، آشنایی با فرق ضاله، احکام وقف، اخلاق رسانه، مدیریت ر اهبردی ومباحث مرتبط با اداره کل اعزام مبلغ سارمان با حضور اساتید مجرب در این دوره مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام شرفخانی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های اوقاف در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: نظارت تخصصی بر برنامه های فرهنگی امامزادگان در 24 استان، نظارت تخصصی بر 1200 مبلغ اعزامی از قم در 18 استان و نیز 233 محفل انس با قرآن با حضور قاریان مصری از جمله این فعالیت ها به شمار می رود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه 1603 بقعه متبرکه در ماه مبارک رمضان، فعالیت قرآنی داشته اند افزود: بیش از هزار جلسه تفسیر قرآن نیز در سطوخ مختلف در این مکان ها برگزار شده است.
وی با اشاره به حضور 713 روحانی ثابت ومستقر در بقاع متبرکه افزود: 496 مرکز فرهنگی قرآنی نیز در این مکان ها وجود دارد که امیدواریم تا دو هزار مرکز افزایش یابد./930/پ202/ص
ارسال نظرات