۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۱۲۶۹۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

عرفان‌های انحرافی ابزار دشمن برای سست کردن عقاید دینی جوانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، با اشاره به ترویج عقاید خرافی و عرفان های نوظهور از سوی دشمنان در سطح اجتماع گفت: عرفان‌های انحرافی یکی از مهم‌ترین ابزارهای دشمنان برای سست‌کردن عقاید نسل جوان است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در دیدار با اعضای کانون رضوان، نورالهدی و جمعی از بانوان فرهنگی استان با اشاره به تهاجم غرب علیه ارزش‌های دینی جامعه اسلامی، تعیین مکانیزم های لازم برای برخورد با تهاجم نرم دشمنان را ضروری دانست.

وی نخستین گام در مبارزه با تهاجم نرم دشمن را کسب بصیرت و شناخت نسبت به ماهیت و اهداف دشمنان اسلام دانست و افزود: اگر این مسأله محقق شود توطئه دشمنان در عرصه جنگ نرم خنثی خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که دشمنان در عرصه جنگ نرم با ابزارهای متعددی وارد می‌شوند، خاطرنشان کرد: شناخت صحیح این ابزارها تنها با آگاهی و بصیرت امکان‌پذیر خواهد بود.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که تقویت باورهای دینی، جامعه را در برابر هرگونه توطئه و تهاجمی از سوی دشمن واکسینه خواهد کرد، گفت: اگر ارزش های اسلامی به خوبی در سطح اجتماع نهادینه شود شاهد یک جامعه ای غیر قابل نفوذ در برابر هجمه های دشمنان خواهیم بود.

وی با اشاره به ترویج عقاید خرافی و عرفان های نوظهور از سوی دشمنان در جامعه گفت: اگر عرفان های انحرافی یکی از مهم‌ترین ابزارهای دشمنان برای سست کردن عقاید نسل جوان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، عرفان های نوظهور را خطر بزرگی برای ارزش های دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید میزان شناخت جامعه به ویژه نسل جوان را نسبت به این پدیده های نوظهور افزایش دهیم.

حجت الاسلام نعمت الهی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش بانوان در جامعه اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اصلاح باورهای دینی و اجتماعی زنان و همچنین ارتقای سطح بینش و آگاهی آنان از‌ رسالت‌های خطیر واحد خواهران تبلیغات اسلامی است که باید با ظرافت و دقت خاصی به این عرصه ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: هر چقدر باورهای دینی زنان جامعه بر پایه عقل و منطق باشد به یقین دشمنان قادر به تسخیر افکار عمومی جامعه نخواهد شد چرا که تربیت فرزندان و آینده سازان کشور بر عهده زنان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی و دینی بر اساس یک برنامه‌ریزی علمی و دقیق سبب حضور مؤثر و پربار‌تر زنان در عرصه‌های اجتماعی خواهد شد و واحد خواهران باید اهتمام ویژه‌ای به این مهم داشته باشد.

حجت‌الاسلام نعمت‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که حوزه فرهنگ، یکی از حوزه‌های مهم، حساس، حیاتی و کلیدی در هر جامعه‌ای است، گفت: جامعه‌شناسان تعریف مختلفی برای فرهنگ دارند که بر اساس یکی از تعاریف جامع، فرهنگ مجموعه‌ای از آداب، سنن، اعتقادات، حقوق و ارزش‌های حاکم در جامعه است.

وی ادامه داد: مجموعه فعالیت‌های نرم‌‌افزاری بشر در طول تاریخ فرهنگ است، همان‌گونه که مجموعه فعالیت‌های سخت‌افزاری بشر تمدن نامیده می‌شود و هر زمانی شاهد فرهنگ پویا و زنده در جامعه بودیم خروج آن نیز تمدنی بالنده و شکوفا بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، حوزه فرهنگ را زیربنای همه حرکت‌های اجتماعی دانست و افزود: موضوع فرهنگ اهمیت بسیار بالایی دارد و انقلاب اسلامی ما نیز انقلاب فرهنگی بود به گونه‌ای که معنویت را احیا کرد و معمار این انقلاب شخصیتی برجسته بود که در مکتب امام صادق‌(ع) تربیت یافته بود و این انقلاب تحولی را در دنیا موجب شد./950/پ202/س
ارسال نظرات