۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۱۳۰۲۳
مدیر حوزه علمیه بناب:

برگزاری درس اخلاق در حوزه علمیه غفلت نشود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی گفت: نباید از برگزاری جلسات درس اخلاق برای همه سطوح در حوزه های علمیه، غفلت شود، چراکه تحصیل بدون تهذیب بی فایده خواهد بود.
حجت الاسلام عبدالمجيد باقري بنابي، مدير حوزه علميه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید باقری بنابی‌، تولیت حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، امروز در جمع طلاب ورودی جدید این مرکز بزرگ علوم اسلامی اظهار داشت: مسأله ای که باید بیش از همه به آن پرداخته شود، تزکیه و معنویت در دوران تحصیل علوم دینی است.

وی با بیان این‌که قرآن در سه مورد به مساله «یزکیهم و یعلمهم » اشاره کرده است، خاطر‌نشان کرد: نباید از برگزاری جلسات درس اخلاق برای همه سطوح در حوزه های علمیه، غفلت شود، چراکه تحصیل بدون تهذیب بی فایده خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی خلوص نیت، تهذیب نفس، خوش رویی، صبر و بهره‌مندی از اطلاعات به روز را از ‌اصول مهم برای طلاب علوم دینی دانست و گفت: جوانان مشتاق هم صحبتی با طلاب و روحانیان خوش خلق و مهرورز هستند، پیامبر اکرم(ص) نیز مبانی دین مبین اسلام را با اخلاق حسنه تبلیغ می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه بناب در ادامه با تأکید بر صبر در برابر مشکلات و سختی‌های تحصیل در علوم حوزوی، خطاب به طلاب اظهار داشت: قبل از حضور در کلاس درس، باید نیت خود از طلبگی را تقرب به درگاه الهی قرار داده و با خلوص نیت و ادای احترام به استاد نسبت به فراگیری علوم و معارف اسلامی اهتمام داشته باشید.

حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی ادامه داد: طلاب حوزه‌های علمیه نباید تنها به دروس حوزوی اکتفا کنند، چراکه دشمنان از هر کمبود و نقطه ضعفی برای ضربه به اسلام استفاده می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سربازی امام زمان(عج) را توفیقی بزرگ برای طلاب و روحانیان دانست و خاطر‌نشان کرد: ساده زیستی و قناعت سبب گرایش مردم به روحانیان و ایجاد ارتباط صمیمی با حوزویان می شود، طلاب و روحانیان به عنوان مرزبانان عقیدتی مردم در برابر هجمه فرهنگی و عقیدتی دشمنان مسؤول هستند.

تولیت حوزه علمیه بناب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طلاب برای اظهارنظر در مسائل سیاسی باید از درایت سیاسی لازم برخوردار باشد، اظهار داشت: این مساله موجب می شود تا طلاب راست و دروغ را از هم تشخیص داده و تقوای سیاسی داشته باشند و خدای ناکرده از روی هوای نفس و تعصب تصمیم نگیرند.

وی منویات و مواضع مقام معظم رهبری را بهترین راه تشخیص در مسائل سیاسی دانست و گفت: تشخیص راه در مسایل سیاسی بدون توجه به بیانات رهبری بسیار دشوار است و با اجتهاد شخصی معلوم نیست چه نتیجه‌ای بگیریم، از این رو تبعیت از ولی فقیه حجت بوده و تابعان ایشان در پیشگاه خدا و وجدانشان جواب خواهند داشت.

گفتنی است، هم اکنون بیش از 400 طلبه در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در 9 پایه تحصیلی مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات