۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۰۷۰
برای نخستین بار؛

جشنواره کشوری نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ارومیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: نخستین جشنواره نام‌ها و نشانه‌‌های رضوی در قالب برنامه‌‌های نهمین جشنواره‌‌ بین‌المللی امام رضا(ع) مهرماه امسال در ارومیه برگزار می‌شود.
حرم امام رضا
فریدون سید مصطفوی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا‌(ع) گفت: نخستین جشنواره نام‌ها و نشانه‌‌‌های رضوی در قالب برنامه‌های نهمین جشنواره ‌ی بین‌المللی امام رضا(ع) در روزهای سوم تا پنجم مهر امسال به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می‌شود.

وی گفت: بر اساس فراخوان جشنواره کودکان و نوجوانان نه تا هفده ساله و مربیان و کارکنان کانون دعوت شده است تا آثاری در رشته‌ های نقاشی و عکاسی که به نام یا نشانه‌‌هایی از زندگی یا آثار متبرک بر جای مانده از حضرت امام رضا(ع) در ایران یا سایر کشورهای مزین شده باشد، خلق کنند.

به گفته این مقام مسؤول، اماکن متبرکه، وقایع تاریخی، کرامت‌ ها و موقوفات می‌تواند از جمله ‌ی این نام‌ها و نشانه‌‌ها باشد.

سید مصطفوی اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، شناخت آثار و برکات نام و نشان آن حضرت، تجلیل از پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی‌ ـ هنری به منظور فرهنگ سازی رضوی، شناخت و جمع آوری نام‌ها و نشانه‌های رضوی، ایجاد الفت و آشنایی کودکان و نوجوانان با پیشینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با امام رضا(ع) و همچنین آشنایی با رخدادهای مهم مذهبی و اماکن، آثار و برکات امام رضا(ع) را از مهم‌ترین اهداف این جشنواره بر‌شمرد.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اسلام در حدیث ثقلین مبنی بر پیروی از دو امانت گرانبهای قرآن و اهل بیت(ع) خاطر‌نشان کرد: تسری این نگاه با برگزاری چنین جشنواره‌ها در قالب عکس و نقاشی، ابزار مناسبی در جهت انس کودکان و نوجوانان با فرهنگ اهل بیت خواهد بود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با اشاره به تنوع در مضمون جشنواره نام ها و نشانه های رضوی، از استقبال قابل قبول مخاطبین کودک و نوجوان خبر داد و افزود: تا کنون یک هزار و 738 اثر در دو بخش عکس و نقاشی به دبیرخانه این جشنواره کشوری ارسال شده است.

به گفته این مقام مسؤول، از مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه 545 عکاس و یک هزار و 186نقاشی می باشد که از فردا کار داوری آغاز می شود.

سید مصطفوی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره در تالار شمس مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی گفت: در این مراسم 16 اثر برگزیده معرفی و سه نفر برتر جهت شرکت در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام که همزمان با سالروز ولادت آن بزرگوار ،در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، انتخاب می شود.

وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری نخستین جشنواره نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ارومیه در بخش‌های کودکان و نوجوانان و بزرگسالان جوایزی نقدی به چهار نفر در هر بخش به عنوان کمک هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس اهدا می‌شود.

یادآور می‌شود، جشنواره نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ایران و جهان، در قالب جشنواره بین المللی امام رضا(ع) برای نخستین‌بار به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در دو بخش عکاسی و نقاشی و در رده‌های سنی کودکان و نوجوانان و مربیان و کارکنان کانون برگزار می شود./936/پ202/س

ارسال نظرات