۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۱۳۱۰۵
مدیر حوزه علمیه صادقیه تبریز:

فرهنگ «استاد شاگردی» عامل موفقیت نظام آموزشی حوزه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز توجه به مسائل اخلاقی، مباحثه، نظم و فرهنگ «استاد شاگردی» را عامل موفقیت نظام آموزشی حوزه‌های علمیه دانست.
آغاز به کار حوزه علميه خواهران تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، راضیه فلاحتی، مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی این مرکز علوم اسلامی، خطاب به طلاب ورودی جدید اظهار داشت: نباید به سادگی از کنار توفیق حضور در سفره نعمت حضرت ولی‌عصر(عج) گذشت، چراکه امروز عهد و پیمانی حقیقی و مادام العمر با صاحب عصر و زمان خواهید بست.

وی حضور در سفره معنوی و بابرکت امام زمان(عج) را فرصتی برای ادای دین به فرهنگ نبوی و ترویج آموزه‌های اسلامی دانست و گفت: آغاز سال تحصیلی و شروع فعالیت طلاب ورودی جدید، تجلی بارش رحمت و فیض الهی است که باید تا آخرین لحظه عمر بر عهد و پیمانی که با امام عصر(عج) خواهید بست، استوار بمانید.

فلاحتی خواستار تقویت روحیه معنوی و مراقب از آرامش روانی از سوی طلاب علوم دینی در آغازین سال های تحصیل در علوم دینی شد و گفت: توفیق حضور در حوزه‌های علمیه و تحصیل در علوم دینی شامل حال افراد خاصی از جامعه می شود که لیاقت این مساله را دارند، از این رو نباید خلوص نیت در تحصیل فراموش شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز تحصیل در حوزه های علمیه با دنیاطلبی منافات دارد، تصریح کرد: توجه به مسائل اخلاقی، مباحثه، نظم و فرهنگ استاد شاگردی عامل موفقیت نظام آموزشی حوزه‌های علمیه است که بایستی مورد توجه طلاب ورودی جدید قرار گیرد.

وی در ادامه خواستار نظم و جدیت در تحصیل از سوی طلاب خواهر تبریز شد و خاطر‌نشان کرد: اگر خود عامل به آموخته‌هایمان باشیم، به یقین در دل مردم جای خواهیم داشت، در غیر این‌صورت نه تنها توفیقی از تحصیل در علوم دینی نخواهیم یافت، بلکه موجب بدبینی مردم نسبت به آموزه‌های متعالی دین خواهیم شد.

فلاحتی تهذیب نفس را لازمه موفقیت در تحصیل علوم دینی دانست و گفت: آغاز سال تحصیلی برای طلاب ورودی جدید فرصتی مغتنم برای عهد و پیمان با حضرت فاطمه(س) است تا پایان تحصیل در حوزه و عمر خود پایبند به فرهنگ و سیره آن بانوی مکرم اسلام باشیم.

گفتنی است، در ادامه این مراسم پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله شبستری، نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های حوزه علمیه صادقیه تبریز افتتاح شد./935/پ202/س
ارسال نظرات