۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۱۳۷۸۷

برترین های جشنواره نام ها و نشانه های رضوی معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ برترین آثار مرتبط با نام ها و نشانه های رضوی در ایران و جهان امروز در ارومیه معرفی شد.
دهه كرامت،‌ ميلاد حضرت معصومه و امام رضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نخستین جشنواره نام ها و نشانه های رضوی در ایران و جهان در قالب جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با معرفی آثار برتر این حوزه در ارومیه پایان یافت.

اختتامیه این جشنواره صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در خانه ملت و حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار شمس مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار شد.

اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، شناخت آثار و برکات نام و نشان آن حضرت، تجلیل از پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی‌ ـ هنری به منظور فرهنگ سازی رضوی، شناخت و جمع آوری نام‌ها و نشانه‌های رضوی، ایجاد الفت و آشنایی کودکان و نوجوانان با پیشینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با امام رضا(ع) و همچنین آشنایی با رخدادهای مهم مذهبی و اماکن، آثار و برکات امام رضا(ع) از اهداف برگزاری این جشنواره بود که امسال برای نخستین بار به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اجرایی شد.

بر پایه این گزارش، کودکان و نوجوانان نه تا هفده ساله و مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان یک هزار و 738 اثر در دو بخش عکس و نقاشی به دبیرخانه این جشنواره کشوری ارسال کرده بودند که در مراسم اختتامیه از 16 اثر برتر تجلیل به عمل آمد.

بر اساس هیئت داوران ابوالفضل مولایی عالیوند از خوزستان، اردلان حسن علیزاده از خراسان و مبینا خواجه‌نژاد از خراسان رضوی در بخش عکس گروه سنی کودکان و نوجوانان اول تا سوم شدند و محمد‌مهدی سوخته‌زاری از لرستان مقام چهارم را به دست آورد.

همچنین در بخش نقاشی بخش کودکان و نوجوانان افسانه ظریفیان، فائزه درواری و محیا کهربایی هر سه از خراسان شمالی مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و شقایق محمدی از آذربایجان غربی چهارم شد.

سهراب خواجه نژاد از خراسان رضوی، مریم آل‌مومن از چهارمحال و بختیاری، نورالسادات نیکوکار از اصفهان و لیلا هاشم‌پور نمین از اردبیل نیز به ترتیب مقام‌های اول تا چهارم بخش عکس گروه سنی بزرگسالان را کسب کردند.

بخش نقاشی بزرگسالان مقام‌های اول و دوم نداشت و محبوبه یزدانی از سمنان مقام سوم را به خود اختصاص داد.

یادآور می شود، جشنواره نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ایران و جهان، در قالب جشنواره بین المللی امام رضا(ع) برای نخستین‌بار به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در دو بخش عکاسی و نقاشی و در رده‌های سنی کودکان و نوجوانان و مربیان و کارکنان کانون برگزار شد./936/پ202/س
ارسال نظرات